Så sällsynt

Lika ovanligt som det är att få handskrivna brev med posten är det att få ett helt oväntat besök...I alla fall när man bor i stan, har heltidsjobb, dessutom en del fritidsaktiviteter för både sig själv och barnen, hus och trädgård som ska ses till och hållas i skick, en båt som ska jobbas på under vintern...Behöver jag fortsätta uppräkningen eller?

Hur som helst så fick jag detta oväntade besök igår. Stod i badrock precis färdig att gå in i duschen när det plingar på dörren. Inte ens försäljare eller Jehovas vittne plingar på här längre i vårt bostadsområde. De har väl till slut insett hur onödigt det är att bege sig hela vägen upp för berget till ingen nytta alls...
Man blir lite perplex i det läget när dörrklockan plingar märkte jag - lite spännande också måste jag erkänna...

Blev mäkta förvånad, överraskad och jätteglad när jag väl kom mig för att öppna. Där står min äldsta dotter med sin man, då ska ni veta att de aldrig kommit oanmälda förut! Om ni checkar av listan ovanför och lägger till att bo tio mil bort också, då förstår ni säkert att våra möten brukar vara välplanerade...De hade barnvakt och hade varit ute kvällen innan med sina vänner som bor kvar här och fick ett spontant infall att bara säga hej helt hastigt, innan de åkte tillbaka hem. Så spontant och helt underbart! Jag uppskattar såna små händelser, blir jätteglad av en sådan överraskning!

Tänkte tillbaka efteråt hur tiderna förändrats. Var ju inte alls så länge sedan man inte behövde kolla sin agenda för att fika hemma hos någon...


Måste säga jag blev helt chockad när jag såg ut imorse! Värsta vinterlandskapet! Igår var ju solen framme till och från, fåglarna kvittrade och det var så vårlikt...Nu vräker snön ner, plog och sandbil jobbar för högtryck och försöker få bort det värsta. Konstigt att vädret växlar så snabbt! All denna snö föll på bara några timmar under natten...Jag ska ge mig ut i eländet tyvärr, dags att leta fram de tjocka vinterstövlarna och varmaste jackan igen. Vet inte hur många gånger jag växlat tjocklek på kläderna denna "vinter"....

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Oväntat besök kan ju vara både av det roliga och mer chockartade slaget.. stå i morgonrocken en söndag och det ringer oväntat på dörrklockan, då kommer pirret i maggropen för mig i alla fall. Som tur är har vi ett titthål och kan välja om dörren ska öppnas eller inte:-) För dig var det ett mycket kärt besk ju.. så kul med spontana visiter från ungarna:-) Klart du gillade läget om din dotter bor en bit bort oxså.

i hade ju det vina vårvädret i går som många andra, men idag när jag slog upp mina blå och gnuggat värsta sömnen ur ögonen, såg jag till min förtvivlan massor av blötsnö dingna ner från himlen.
Nu skiner solen en liten stund för att i nästa gömma sig och snön faller åter.. ja du det där vädret kan vi inte rå över.. samma här med kläder, det måste finnas "omförbyte".. min täckjacka hänger med ännu liksom kängorna .. är man ut vid hav än om det är fint så är det inte för varmt med den ännu.
Ha de gott nu och skriv många handskrivna brev .. eller;-)
Kramar

2008-03-17 @ 09:56:23
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: liza

SVAR: tacktack! kul att höra att du gillade den! nej jag håller med H&M har verkligen satsat på lite underliga outfits iår, tyvärr tycker jag. det har varit svårt att hitta ngt snyggt!
ha en bra dag!!

2008-03-17 @ 10:11:22
URL: http://liza.blogg.se
Postat av: Inger

Oväntat besök är ju otroligt ovanligt..
Och sedan när det är så långväga.. Och vad underbart när det är barnen,. jag skulle
nog nästan bli
euforisk lycklig om något sådant skulle hända. jag har ju oxå barnen 20 mil härifrån,,
Ja tänk förr kunde man åka till någon och bara se om de var hemma, och sedan ta en fika.. Saknar det idag..

Jaha, ni har fått tillbaka vintern, då kommer den nog hit oxå.. jag som tog vårjackan på, till jobbet igår. Hoppas att jag hinner hem nu då innan..
Men hoppas att det blir fint till påsk, för jag är ledig hela påsken, ska bli underbart..
Ha en fin dag trots snöblasket..
Varmaste kramen till dig då om du fryser../Inger

2008-03-17 @ 11:08:43
URL: http://IngerEmKsson.blogg.se
Postat av: britten

När vi är hemma uppe på gården så är det inte ovanligt med oväntade gäster , där kommer man oftast objuden och oplanerat..på både gott och ont..

Kan förstå din glädje när du får så fint främmande helt oplanerat..ja det blev nästan vinter igen och det känns i kroppen...gör ont...fryser ja huvvaligen...här kommer en värmande kram

2008-03-17 @ 12:51:37
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: hjördis

Här skiner solen i dag men det är kalla vindar...
Ha en riktigt bra Påskvecka
Kram // Hjördis

2008-03-17 @ 13:01:32
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Det känns lyxigt med ett äkta brev!

2008-03-17 @ 13:05:52
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Vilken trevlig överraskning för dig! Det är verkligen sällan att man får oplanerade besök, men oftast blir de bäst. Ta en kopp fika i all enkelhet i köket och prata bort en stund är min melodi. Jag är född i en småstad på 50-talet, då var det som sagt vanligt att göra så.

Här i Malmö vräker också snön ned. Det är gott att vara inne.

Må så gott! Du, jag kollade om jag skrivit något tok i min adress,men det hade jag inte...

Stor Varm Kram/
Ec

2008-03-17 @ 14:24:10
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: hjördis

Varma kramar tillbaka // Hjördis

2008-03-17 @ 14:50:35
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Vilken tur att det inte var Jehovas vittnen som ringde på dörren utan att det var din dotter och hennes man.
Kan tänka mig att du blev glatt överraskad.

Ja, det verkar som det snöar på många håll nu, och det ser ut som det skulle komma här nu också.
Men trots snön så vet vi att det är vår i alla fall, och att detta är bara April-väder ;-)
Kram

2008-03-17 @ 15:18:42
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger

Jajamen, visst kom vädret hit oxå, fy när jag gick till tåget i Sumpan, snöblandat regn, sur i min lite tunnare jacka,, var tvungen att gå in i lite affärer , så det tog lite tid att komma hem,,
Men väl hemma nu,skönt., ledig nu till nästa tisdag,,
Ska slappa lite ikväll...
Stor kram till dig min vän,,/Inger

2008-03-17 @ 18:03:34
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Marie

Jag får heller aldrig oväntade besök och om jag får det så tror jag att det har hänt ngt allvarligt...sorgligt egentligen.

Just nu snöar det för fullt här, till min stora besvikelse...har vintern inte visat sig tidigare så kan det vara tycker jag. Jag var så glad åt alla vårtecken...

2008-03-17 @ 18:22:04
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: maria

De oväntade besöken är alltid de roligaste!
Jag är lite dålig på att bara komma förbi sådär....men man skulle kanske ta och ändra på det! Det glädjer ju mig och dig..... Då gjädjer det nog andra också!!!

Ha det så bra idag....här är det en strålande vacker vinterdag, sol, snö och kallt. I förrgår var det vår!

2008-03-18 @ 08:52:36
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: britten

snö i sthlm...ville bara säga godmorgon..hoppas du sovit gott

2008-03-18 @ 08:58:22
Postat av: Helen

Så roligt att de kom på oväntat besök :)

2008-03-18 @ 14:29:49
URL: http://qristall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0