Så gripande...

Fick tips att se på Oprah idag - ämne döden. Det är ju något som man inte avhandlar dagligdags precis och inte med vem som helst...Det var nog bland det mest rörande och gripande program jag någonsin sett! Två människor i sina bästa år, drabbade av cancer och dödsdömda. De två var mer levande än någon jag känner! Sådan visdom och klokhet de besatt! Underbart att höra och se dem! Man  får sig en riktig tankeställare och tar en titt på sitt eget liv...En kommentar som fastnade hos mig var: Finns det något som du har gjort i ditt liv som du ångrar nu? Svaret blev: Nej, däremot ångrar jag vissa saker som jag inte gjorde. Deras budskap till oss var: Lev ert liv till fullo innan det är för sent! Lev som om varje dag skulle vara den sista! Det är mycket tänkvärda ord, helst när det kommer från en människa som ska dö om ca 3 mån enligt läkarna...Hur svårt är det inte ibland att verkligen följa sina innersta drömmar, att leva fullt ut. Det kan man ju alltid ta tag i imorgon...Kanske borde man nu inse att ta till vara varje dag ännu mer, vi vet ju ingenting om morgondagen...Vi människor har nog lite svårt för just den här biten, vi tror vi ska leva för alltid. Inte så konstigt heller, för vem skulle orka att sitta och tänka på slutet i ett friskt tillstånd? Jag tror det blir annorlunda när man sitter där med sitt besked, att ens tid börjar rinna ut...

Kommentarer
Postat av: Fridah

**taack så hemskt mycket, du anar inte hur mycket det värmer att höra. kramar:)

2008-01-16 @ 16:44:33
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0