Mobbing på nätet

Finns tydligen vissa ryggradslösa fegisar som är allmänt elaka mot andra, anonymt så klart! De attackerar och gör personliga påhopp, även sprider falska rykten. Det är för mig obegripligt! Man kanske tror att detta bara drabbar unga människor, och då i brist på mognad, medkänsla och livserfarenheter...Fick veta igår att även vuxna sysslar med såna konstigheter! Vad är deras problem månne? Brist på vettig sysselsättning eller? Det måste väl vara väldigt bittra, negativa personer som ägnar sig åt en sådan verksamhet på så låg nivå! Många tar väldigt illa vid sig av dessa påhopp och det är helt förståeligt, det kan inte kännas roligt att bli kallad både det ena och det andra pga sin åsikt i vissa frågor. Det är verkligen ledsamt att såna här saker pågår, mobbarna måste väl ha grava personliga problem för att ens komma på tanken att bete'  sig så här? Ska vi dra detta till sin spets, så kan man undra hur frid på jorden  blir en möjlighet för oss,  eftersom det börjar i det lilla...Lite  vänlighet  kostar så  lite och  gör  sådan  enorm skillnad här i världen...

Kommentarer
Postat av: hjördis

Har återigen fixat en ny bloggadress, vill ej ha Anselms namn utsatt.
Vi har ju spelat in en cd-för ett antal år sedan och då kallade vi oss för Fridhemsgänget eftersom gården heter Fridhem, därav den nya bloggadressen.hoppas att det ska funka nu.....

Läste din insändare och man kan ju undra vad som rör sig en del huvuden, jag har ju på Passagen blogg haft en del konstiga insändare och i min Gästbok på Passagen har jag ofta haft påhälsningar av de som lägger ut adresser till porrsidor, det är ju i och för sig inget att bry sig om men det skapar ju en massa onödigt jobb eftersom jag hela tiden plockar bort dessa sidor.

Jag kommer nu att lägga ut adresser både till hemsidan och gästboken som jag har på Passageni i min nya blogg, och på min hermsida kan du ju hitta lite mer att läsa. Tyvärr är hemsidan lite inaktuell men jag kan inte ändar något i den.

Sänder dig en varm kram
// Hjördis

2008-01-22 @ 12:01:46
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: Tessan

Människor som fryser ut mobbar,fördömer,smutskastar är för mig lågt stående individer. Noll tolerans för sådant uppförande. Vuxna sitter frågande över att ungdomar har dessa attityder,personligen tycker jag inte alls det är konstigt eftersom vuxna även vuxna brukar detta beteende. Och det är vi vuxna som ska vara bra förebilder för de yngre.
Att sedermera göra det anonymt tolkar jag som ren feghet,man gör ngt man inte vågar stå för. Beklagligt.

2008-01-22 @ 12:08:02
URL: http://guapo.blogg.se
Postat av: hjördis

Hej igen. Om du går in på min hemsida och sckrollar ner till sidan "Musik" så kan du höra två av våra inspelninagr från vår cd-skiva "Jag har hört om en stad" samt "Mitt hem bortom bergen"......

2008-01-22 @ 12:34:42
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: Cissi

Jag var på en väldigt intressant föreläsning i detta ämne för ett tag sedan.
De har forskats i ämnet och de har kommit fram till att det oftast är människor som tycker att de inte syns och hörs i samhället som mobbas och skriver dumma saker (anonymt) på bloggar och i forum. Det ligger nog en del i den teorin tror jag..
Trevligt med ny besökare i bloggen, nu ska jag kika runt här hos dig. Hoppas du får en trevlig helg!

2008-01-22 @ 19:34:55
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: hjördis

Hej min vän. Tack för titten hos mig. Jag kollade min hemsida och på min dator så fungerar musiken...
Här är kallt och ruggigt i morse hade vi -25 grader så nu sprakar det så gott i vedspisen.
Ha en bra dag Varm kram till dig från mig // Hjördis

2008-01-23 @ 11:14:08
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: Inga M

Det verkar som om det inte är särskilt synd om mobbare. De undersökningar som gjorts visar att det handlar om ganska genomsnittliga människor som inte farit mer illa än genomsnittet av befolkningen, men att de drivs av maktlystnad.

Lustigt att läsa samma sak i Svensk Maffia: att de som söker sig till kriminella motorcykelgäng gör det också av maktlystnad.

2008-01-23 @ 23:00:10
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0