Laglöst land eller?

Tänker på incidenten i Göteborg igår och det är skrämmande vad som pågår här! Tänker man lite djupare och går bakom rubrikerna, så undrar man hur detta ska sluta? Med laglöst land menar jag att polisen haft minskade resurser och diverse minskade anslag och säkert så jublar de kriminella! Det blir  lite fritt fram för dem om man säger så! Här har de lagt ner vår telefonväxel till vår lokala polis, så våra samtal kopplas till Göteborgspolisen. Det har varit alldeles för många incidenter där människor i nöd blivit felkopplade osv osv. Höjden var nog i somras när en stöldliga var på turne', tog ut rutorna och in i hemmen, där folk låg och sov medans de länsade så mycket som fanns hos dem. Vissa vaknade under pågående brott, ringde 112, behövde snabb assistans av polisen. Vad hände? En dataröst gav dem beskedet: Var god vänta,det är många som ringer till oss just nu. Jag blir mållös vid sådana tillfällen och undrar vad tusan är det som pågår här egentligen? Kanske dags att ifrågasätta "de som bestämmer" och deras beslut i olika frågor som många gånger varken har rim eller reson! Det sunda förnuftet verkar ha flugit sin kos...

Kommentarer
Postat av: hjördis

Hej igen. Ja du det är verkligen skrämmande hur vårat samhälle har blivit man kan ju undra var vi är på väg. Det finns många ställen som man kan kalla för laglöst land, även här på landsbygden händer ju saker som gör en skrämmande. Hörde i vinter att barnen här på skolan hade kastat olika saker ut genom fönstren och ner på bilarna som var parkerade på skolgården !!!!! Jag undrar bara hur uppfostras dagens barn/ungdommar i dag....... även i grannbyarna är det ju likadant, och för att inte tala om Älvdalen där jag själv kommer ifrån det är inte bättre där......

Ser att du också målar korgar , så även jag, det är så avtressande och härligt att sitta och måla, jag är inget proffs men man gör så gott man kan. Jag målade föresten kurbits på ett hörnskåp som maken snickrat i höst och som vi nu har placerat i vår nya gäststuga.

Ha de gott kram på dig // Hjördis

2008-01-23 @ 14:07:16
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Ja visst är det heltossigt. Och likadant överallt verkar det som. Nu bor vi 14 km från stan så det är väl relativt överkomligt, men hemkommunen har 5 mil till närmaste polis under kväller och helger.
Det gäller att inget är akut..
Jättetrevlig blogg du har jag fann dig hos bloggvännen mommaLena.

2008-01-23 @ 22:37:10
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Inga M

Jättedåligt om polisen inte har ett telefonnummer som kan ta anmälningar som är akuta och att det har hög kapacitet.

Resurserna är alldeles för små till polisväsendet. Man prioriterar bort brott som stölder och struntar i att ens utreda.
Det är tydligen väldigt lång tid också innan att brott kommer upp till ting.

För att förstå hur organiserad den grövre brottsligheten har blivit i landet så rekommenderar jag läsning av en alldeles nyutkommen bok som heter Svensk Maffia. I den reder man ut att den svenska maffian faktiskt finns och hur den växt fram.

2008-01-24 @ 04:57:24
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0