Evig ungdom

Det verkar vara ett mål i sig nu för tiden! Absolut inte åldras! Varför kan vi bara inte acceptera att åldrandet är en naturlig process och att det inte är något konstigt med det? Konstgjord skönhet är så intetsägande. För mig kommer skönheten inifrån! Karisman och energin som en person utstrålar är långt mer viktigt än ett estetiskt perfekt ansikte och kropp. Vara vacker inuti smäller bra mycket högre...I vissa fall är nog skönhetsproblematiken ett inre dilemma, snarare än ett yttre. Plastikkirurger vill tjäna pengar så många av dem struntar nog i vilket...Att må bra inifrån är bästa receptet för skönhet och hälsa, tror jag! Jag såg en nytagen bild på drottning Silvia, (därav detta inlägg), det var skrämmande att se hur sönderopererad hon börjar bli. Denna kvinna skulle inte behöva dessa ingrepp, utan kan åldras med värdighet ändå. Undrar just över det faktum att hon har två döttrar också, vad sänder det för meddelande till dem? Vi vuxna har ett stort ansvar som förebilder till vår unga generation och borde ta oss en tankeställare vad vi vill lära dem? Jakten på evig ungdom har gått lite väl långt, även jakten på en pinnsmal, tunn kropp och tillhörande ändringar av utse'endet har spårat ur fullständigt ,anser jag. Är det inte dags snart att ta några steg tillbaka? Tillbaka till det mer naturliga! Risken är väl att jag blir kallad bakåtsträvare, men som vanligt reagerar jag när saker går överstyr. Jag tror inte det är sunt när människors ideal bygger på helt onaturliga grunder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0