Äntligen fredag!

Skönt att veckorna bara rusar förbi, i ur och skur! Börjar tröttna rejält på denna sk vinter! Vinter förresten, känns som ett stort skämt att benämna denna årstid med ett ord som inte passar överens längre. Idag öser det ner IGEN och ovanpå det hårda vindar som skär genom märg och ben...Längtar vansinnigt efter våren! Mina avkopplande skogspromenader är bara att glömma, alla stigar ligger under vatten och resten av marken är ren lervälling. Stackars träd och buskar, kan inte vara bra med så mycket väta. På tal om växtlighet, kan jag berätta att en man här i närheten, skördade sina första färskpotatis igår och bjöd sin fru på silltallrik. Förstår att något måste vara väldigt galet när potatisen är färdig att skördas nu! Al Gore är nog inte fel ute som många vill göra gällande. Vissa tror tydligen att han överdriver faran med klimatstörningarna och bara vill stå sina femton minuter i rampljuset...Tycker han verkar trovärdig och det har jag nog fått bevis för genom artikeln om den tidiga skörden...Mest av allt vill jag bara göra katten sällskap för tillfället. Hon boar ner sig skönt och gott i min säng, som kronan på verket lägger hon framtassarna över ögonen,ungefär som: Jag har fått nog av oväder nu! Kissemissen ligger och väntar på bättre tider har jag förstått och det får väl jag med göra....

Kommentarer
Postat av: hjördis

Tack min vän för din omtanke.
Ja det vore skönt att göra som katten bara boa ner sig. Ha en fortsatt bra kväll. Varma kramar från mig till dig // Hjördis

2008-01-25 @ 17:47:55
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: Anonym

Mörkret är tärande på kropp och själ! Tur att vi ändå går mot ljusare tider även om snön uteblir för de flesta av oss.

2008-01-27 @ 08:47:26
Postat av: hjördis

"Du vet väl om att du är värdefull att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull för ingen annan är som du"

Tack för din omtanke

Kram // Hjördis

2008-01-27 @ 11:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0