Virus och annan smörja...

Antingen är det bara jag som drabbas hårdare pga andra sjukdomsbesvär eller har vi ena supervirusar i vårt tidevarv? Förkylningar av idag verkar för det första inte bryta ut ordentligt, men va desto mer långdragna och svåra att bli fri från. De slår ut en fullständigt med denna kraftlöshet och brist på ork överhuvudtaget... Har man då andra besvär också så kan det bli en väldigt seg tid att genomleva. Förresten måste jag nog tillägga de resistenta bakterierna vi omger oss med också. Jag fick en bakteriell infektion som angrep lungorna på vårkanten 2006, fick en hel del komplikationer eftersom ingen antibiotika bet på det här alls. Fick var i lungorna och en hosta som inte var av denna värld, vikten rasade dramatiskt, alla slemhinnor svullnade med följden att jag inte kunde höra ordentligt heller. Det var en pärs vill jag lova! Blev remitterad till lungkliniken efter ett tag, men det var inte mycket de kunde göra åt saken eftersom medicinerna inte bet på dessa superbakterier. Min kropp var helt slutkörd, det tog ca ett år innan det vände åt rätt håll igen. Det är skrämmande när man får infektioner och ingen behandling hjälper, nu för tiden hör man talas om såna fall rätt ofta. Kanske dags att forska närmare i ämnet och hitta lösningar på det problemet! Jag för min del hade ju tur ändå att kroppen orkade med den här sjukdomsprocessen och kunde återhämta sig undan för undan... Det har tagit en del tid att få kraften tillbaka, vikten och grundkonditionen och jag är glad att ha klarat mig undan framtida men, med lungkapacitet och sånt...

Kommentarer
Postat av: Agnetha Ersson Eriksson

Det är riktigt ruggigt med dessa bakterier som ingen antibiotika kommer åt. Under 80-talet när mina barn var små florerade halsfluss under två år i min familj. Det var alltid minst två som åt antibiotika. Jag är förvånad att mitt immunförsvar inte är kört i
botten. Peppar,peppar, ska väl inte säga för mycket. Min MS blir inge bättre av att jag blir sjuk men jag har bestämt mig för att inte bli sämre. Sköt om dig vännen.

2008-02-08 @ 19:27:32
URL: http://metrobloggen.se/atenga
Postat av: Inga M

Synd om Dig som är krasslig, det är verkligen inte roligt så här i vinterrusket. Hoppas du blir bra snabbt den här gången.

Jag trodde bara att det var jag som var drabbad av långvariga halsinfektioner. Det blir numera inte någon vecka så där utan någon månad innan allt är överstökat. Trodde att det berodde på att jag blivit äldre men det kan ju också vara så att virusarna eller bakterierna är värre än förut.

2008-02-09 @ 09:34:17
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: britten

Men oj så dålig du har varit ! ...Du får ta hand om dig och vara rädd om dig nu.
Visst är det så att det är mycket infektioner och sjukdomstillstånd idag som är främmand eoch också märkliga.
Visst är det så säkert att allt har ett samband miljön, klimatet, det är klart att vi drabbas fysiskt också---dax att ta tag i på allvar..

hoppas att dina krafter återvänder med stormsteg nu..

2008-02-09 @ 13:12:57
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0