Inte som jag tänkt...

Livet vände i lördagskväll i turer som jag inte räknat med...Kände mig risig och ruggig, frös och var kokhet om vartannat, halsen ömmade rejält. Fortfarande matt och allmänt ur form, men det händer inte mer. Smetan som jag dragit på mig vill inte bryta ut ordentligt och det är jobbigare än att vara totalt sänkt, tycker jag. Befinner mig på någon slags "mellanstation", där jag är långt ifrån frisk men inte heller helt utslagen. Får spader av att må så här! Dessutom kommer ju sällan en olycka ensam. Dotterns knä hoppade urled och foten blev stukad, till akuten och hem på kryckor. Är lång läkningstid på såna skador, ledband och sådant inuti knät blir trasigt och benet får inte belastas på en månad minst. Hon är i normala fall en mycket aktiv person, så för henne att vara så här pass orörlig är ren pest och pina. Ja ibland blir det verkligen inte alls som man tänkt sig...Men det kunde säkert vara värre, man får väl trösta sig med det så länge....

Kommentarer
Postat av: cilla

Stackars henne, det är ingen rolig skada det där inte men hoppas hon kan ta det lugnt hela tiden.
Ja det finns inget värre än när man hamnar i ett emllanläge bättre om det bryter ut ordentligt och sedan är det bra, men mellanlägen kan man få dras så länge med
krya på dig

2008-02-07 @ 15:35:56
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Cissi

Stackars dottern! Mitt knä har också hoppat ur led så jag vet vad det vill säga.

Tycker du ska gå till apoteket och köpa Berocca! Brustabletter som innehåller allsjöns vitaminer och mineraler. Funkar jättebra på mig när jag är sådär i halvläge.

2008-02-07 @ 18:41:07
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inga M

Just i det här läget innan något brutit ut så tror jag att det är påverkbart med diverse medikamenter, typ Kan Jang och C-vitaminer och Omega 3 o sånt. Du får testa och pula i Dig. Hoppas Ni snart blir bra, både Du och dottern! Ha det så gott det går!

2008-02-07 @ 23:55:23
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: britten

Ja det är inte lätt att gå omkring i det tillstånd som du beskriver. Man vill bara att det ska bryta ut så man kan få vara " sjuk " bli frisk och gå vidare..och så dotterns knä också !
Ja livet tar vändningar som vi inte har räknat med i bland..och det gör ont, men som du säger "det kunde vart värre" jag brukar ibland säga " jag var dyster för jag saknade skor, tills jag mötte en man utan fötter..
Försök att kurera dig, vila drick mycket Hoppas ni tillfrisknar snart båda två.

2008-02-08 @ 14:18:56
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0