Ingen blogg igår...

Kändes lite underligt faktiskt, snudd på abstinensbesvär hahaha! Tänk att bloggvänner kan betyda en hel del, hur underligt det än låter....Människor man inte träffat i verkliga livet, kanske inte heller "känt" på bloggen så länge och ändå följer man på bloggen deras skrivna ord, i stort och i smått...Jag vet vid ett par tillfällen när bloggvänner berättat någon tråkighet som hänt dem och jag blir lika upprörd å deras vägnar som jag skulle bli om det gällde en av mina vänner som jag träffar personligt! Samma om något trevligt och bra inträffar så gläder det mig och jag blir upprymd och glad för deras skull...Märkligt egentligen! Innan jag själv började blogga kunde jag aldrig tro att jag skulle få kontakt med "vida världen" på ett så pass personligt plan. Vet när andra berättat om människor de bara träffat på nätet att jag varit väldigt tveksam, även lite förundrad faktiskt...Sen kom jag att tänka på mina gamla brevvänner jag hade som ung. Vi kände ju heller inte varandra från början, sen genom breven blev kontakten djupare och djupare med tiden och vi fann en givande vänskap.I dagens läge är det väldigt vanligt med vänner genom bloggar och olika slags sajter, skillnad var det i datorns barndom då många förfasade sig över vad detta skulle leda till. Måste väl erkänna att jag tillhörde den skaran, men det var för mest oron över att mina döttrar skulle vara okloka nog att ev stämma träff med någon okänd utan min vetskap...Man hörde så mycket i skolan på föräldra möten också som var skrämmande...
Idag är en sån härlig dag, då det är sol ute och sol inne, även sol i sinne...Tänk att solljuset betyder så mycket för både kropp och själ! Åtminstone är det så för min del, jag blir piggare och får lust med massa saker,blir kreativ och får inspiration...Det är underbart med såna dagar!

Kommentarer
Postat av: britten

godmorgon min bloggvän.
Ja visst är det som du säger, absolut. Jag kände mig väldigt tveksam till just detta fenomen under en lång tid. Jag började skriva blogg efter att min far gått bort, för att bearbeta en väldigt lång och tung process för mig..hade ingen tanke då på att min blogg skulle läsas av så många männiksor och att man kanske skulle blotta sig. Jag kan nu se när jag tittar tillbaka att jag varit öppen om vissa saker som varit svåra i mitt liv men jag känner ett oerhört stöd i från många bloggisar som jag inte känner och det har ibland gett mig kraft att gå vidare..en dagbok med egna tankar och funderingar blev lite som terapi för mig när jag fick respons på en del som jag skrivit och det har många gånger varit till hjälp för mig. Sen skriver jag ju också saker som jag inte publicerar.Jag försöker att inte lämna ut för mycket av det som rör mina närmaste utan det behåller jag mycket på min " egen " blogg. Men just som du säger att man käner sig ha fått nya vänner och att man bekymrar sig när någon mår dåligt eller har det jobbigt det är fantastiskt och på just det viset har bloggandet en stor funktion att fylla tycker jag....du har verkligen blivit som en vän trots att jag inte alls känner dig...kram till dig

2008-02-28 @ 10:26:35
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: kats

Jo jag håller på med djurkommunikation. Pratar med alla djur.

2008-02-28 @ 13:26:33
URL: http://kats.blogg.se
Postat av: Marie

Jag känner precis som du när det gäller bloggen och att blogga, men har upptäckt den "nackdelen" att om personen i fråga som man bryr sig om eller bekymrar sig över inte skriver under en period, blir man bekymrad. Hade det varit en vän ur verkliga livet hade man ju alltid kunnat ringa eller åka förbi, nu får man "snällt" vänta tills personen ifråga skriver ett nytt inlägg, innan man får veta vad som har hänt eller hur det har gått.

2008-02-28 @ 13:53:17
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Helen

Precis som du skriver så känner jag oxå, visst har man fått nya vänner genom att blogga. Brevvänner förr, blogg idag så är det.
Ha en fin dag.

2008-02-28 @ 15:34:11
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: kats

http://web.telia.com/~u27104683/
Här är en länk till min hemsida... där står det lite från ngr djurprat... "pratet" är inte uppdaterat på länge på grund av flera anledningar men kanske kul läsning ändå...
Men det var en bra ide du kom med... jag ska skriva ltie om det på min blogg... hur
man gör osv... så fort jag får lite extra tid..tack för en bra ide..

2008-02-28 @ 16:12:10
URL: http://kats.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Jo, precis som du skriver, så förr brevväxlade man med varandra och berättade om sina liv osv, och nu sker detta bl.a. via bloggar.
Jag var själv också skeptiskt till bloggandet när det först kom, men nu har jag upptäckt hur trevligt och roligt det är.
Och ja, jag känner också att man kommer så nära sina bloggvänner, fast man aldrig träffats, och gläds när något trevligt händer och oroar sig om jag märker att någon inte mår så bra.
Blogen är en toppen-uppfinning tycker jag nu.
Kram

2008-02-28 @ 16:23:23
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: hjördis

Hej min vän. Håller fullständigt med dig om det här med att blogga, jag får abstinensbesvär de dagar jag inte bloggar *ler* nu kan jag ju inte blogga förän på tisdag,,,,,,,,ojojoj,,,,nåja det får gå,,,,,,,
Det ska ju bli så roligt att få träffa pappa & Karin igen, var gång vi åker därifrån så kommer det en klump i halsen när vi kramas till farväl, och man tänker "är det sista gången" men än en gång ska vi få träffas,,,,,,,,

Just nu är vi i Mora hos makens bonusson, vi ligger över här i natt tåget går 6.30 i morgonbitti

Ha det så bra så hörs vi när jag är hemma igen,,,,
Kram // Hjördis

2008-02-28 @ 17:44:00
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: Cissi

Håller med dig om bloggandet. Jag trodde inte på det här med bloggandet förut men jag har tänkt om..:o)
Förr hade man brevvänner och nu är det bloggen.
Hoppas du får en skön kväll!

2008-02-28 @ 17:48:59
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Soffie

håller med dej om bloggandet jag med!
Tänk jag som ska bort i 3v.hur tusan ska jag klara mej att ej kolla allt å skriva i min egen så många veckor,kommer ju såklart uppdatera min egen.
Hoppas du får en bra kväll:O)

2008-02-28 @ 18:56:21
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: cilla

Javisst är det som du säger. Nu när jag dessutom bor som jag gör så har ni blogg vänner blivit väldigt värdefulla. Det är ju faktiskt som när man hade brevkompisar, fast kanske lite annorlunda. Men väldigt givande, för mig betyder det väldigt mycket både att kunna ge av mig själv och visa allt det fina som finns runt mig.
Här har vi fått snö till slut..nu när man längtar efter solen, men den finns ju den också och det är väl som min mamma tröstade o sa när jag var lite "den nya snön tar fortare bort den gamla snön" vi får väl se det så
må så gott

2008-02-28 @ 21:20:03
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Inger

Håller med dig till hundra procent. Jag var oxå väldigt skeptisk först..Men sedan berättade min bästa vän här i Sthlm Britten, att hon hade börjat blogga.. Och jag blev nyfiken. För jag tycker ju om att skriva. Förr hade man ju alltid brevvänner.. Sedan skriver jag daganteckningar på nätet sedan vi köpte första datorn 1998..

Men jag började blogga i oktober, så det är ju inte så länge sedan. Men det blir bara trevligare, man träffar på så många fina bloggvänner.

Jag känner som du och flera, att man känner för dem när de berättar något jobbigt eller trevligt..
Sedan när någon inte varit ute på ett tag, så undrar man..
Det är lite svårt ibland att hinna med. Jag jobbar ju heltid, och oregelbundet, med långa arbetspass..
Då har man mycket att gå igenom sedan..
Men det är nästan som ett beroende, så man får väl avhålla sig ibland. Man måste ju inte göra inlägg varje dag..
Hur ska det gå i sommar på semestern, hjälp.hihi
Det får vi ta då.. Men det är jätttekul..
Och jag uppskattar mycket dina ord på din blogg, de tilltalar mig väldigt mycket..
Ha det gott du fina bloggvän!
Kram/Inger

2008-02-28 @ 23:27:45
URL: http://IngerEmKsson.blogg.se
Postat av: Inga M

Håller med om bloggandet. Det har varit mycket mer vanebildande och roligt än jag kunde föreställa mig och det är användbart till mycket mer än man först tror. Jag har min vanliga blogg men dessutom en webbdagbok för elever och föräldrar i min klass. En del människor skriver också böcker på bloggen och låter sina läsare följa med i bokskrivandet. Utan blogg finns absolut abstinensrisk!

2008-02-29 @ 08:10:41
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0