Så kan det gå...

Nu har det hänt igen...
Hela min text försvann!
Denna gång var det inte genom egen försorg utan kattens fel!
Här har jag suttit och fått ihop ett inlägg om både vänlighet och medmänsklighet och vad händer?
Jo, kattmadam här, envisas att ligga precis där jag sitter.
Hon är ju inte storlek small ska ni veta, sen när hon behagade vända på hela sin lekamen -
kom hon emot knappen Escape, skit också!
Man är efterklok, borde lärt mig vid det här laget att spara,
det nedskrivna ifall, ifall - olyckan är framme - och det var den igen!
Jaha, kan inte återge skrivelsen detaljerat, men det hela gick ut på att:
Ett vänligt ord kan betyda jättemycket för en medmänniska, och ett hjärtligt
lee'nde kan lysa upp någons värld! Så enkelt egentligen...
Kostar ingenting heller...
Man behöver inte vara någon moder Teresa eller rädda en hel kontinent för att skapa gott här på jorden!
Vi människor kan med små medel göra tillvaron bättre,
det börjar redan inom hemmets väggar och sprider sig utåt som ringar på vattnet...
Världsfred börjar inom var och en av oss, hur vi behandlar andra människor.
Den energi vi sänder ut, kommer alltid tillbaka till oss i samma form.
Attraktionslagen ni vet - likt dras till likt...
Med humor kommer man långt!
Ett gott skratt förlänger livet och gör allting både lättare och roligare!
Bjuda på sig själv helt enkelt! Vad har man att förlora!
Ingenting, snarare tvärtom!
Tro inte nu att jag är sån där klämkäck,
jobbig varelse som fjantar omkring och vill att alla ska sjunga allsång eller nå't!
Jag pratar utifrån en annan nivå, mina själsvänner därute vet nog exakt vad
jag menar och vill komma fram till, eller hur?

/Kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0