Mysstund för katten...

Denna kattfröken tycks tro att jag pärlar enbart för hennes skull...
Det är en lyckodag i hennes lilla värld, när materialet plockas fram
och jag intar min plats vid skrivbordet.
Trots sina 10 år förvandlas hon till en yster, lekfull kattunge när pärlor
och smyckeswire ligger på plats. Här ska puttas och skutta och hoppa
så grejorna flyger åt alla håll! Roligast verkar vara när pärlorna åker
över kanten och matte ligger på golvet och kryper runt, letandes
i skrymslen och vrår efter sina grejor! Det är sällan man ser kattfröken
så exalterad i dessa dagar, åldern har tagit ut sin rätt antar jag. Därför
har jag inte hjärta att stoppa henne, eller stänga in henne i köket och
få vara ifred. Jag vet också att när värsta hysterin lagt sig, då rullar hon
ihop sig så nära det går, helst mitt i pärlsmeten. Sen följer hon
minsta rörelser med sina havsgröna ögon och är mäkta
intresserad av det som skapas. Verkar njuta av hela denna process
till den milda grad att hon till slut somnar mitt uppe i alltihopa.
Så underbart vacker denna katt är och så fridfullt det är att sitta
bredvid henne medan hon sover sin skönhetssömn...
Lugna, jämna andetag som vaggar mitt sinne till ro...

Kommentarer
Postat av: Jasmina

haha fröken Tafsen! Hon är ju bara för sööt. Finare katt finns inte.

2007-09-19 @ 14:54:11
URL: http://Saamuuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0