Gamla inkörda hjulspår...

Upptäcker med jämna mellanrum att jag fastnat i gamla rutiner
och inkörda hjulspår! Dags för något annat! Behöver nya ide'er som
leder in på nya vägar och till nya mål... När varje dag blir förutsägbar,
då är det hög tid att förändra sakernas tillstånd!
Vill öppna nya dörrar, få en inblick i nya saker! Få inspiration som
leder mig i andra banor...När tråkighet och leda känns i tillvaron,
då är det illa verkligen...Jag brukar hänge mig åt något slags projekt,
när insikten drabbar mig, att jag är uttråkad på det gamla vanliga köret.
Frågan idag är: Vad ska jag ägna mig åt denna gång? Vad ska leda mig framåt?
Vad skulle tänkas att engagera mig? Vad brinner jag för och kan gå in i
helhjärtat? Ja frågorna är många, men svaren är få...
Känner så väl igen detta fenomen sen förut. Man fastnar, hamnar i ett slags
tomrum, lever där ett tag. Blir ytterst medveten om var man befinner sig och
börjar arbeta inifrån och ut med förändringar av olika slag. Vägrar fortsätta
på den gamla beprövade vägen för att det är så själsdödande och man
känner sig levande död bokstavligt talat...
Den inre dialogen är viktig i detta skedet. Vad säger man till sig själv egentligen?
Negativa saker som focuserar på det dåliga, eller positiv uppmuntran?
Tankekontroll gäller i detta läget! Är så lätt att bli blase' och inget känns roligt.
Bara tröttsamt och trist! Gäller att "spotta upp sig", ta nya tag och hitta ny kreativ energi.
Vara utrustad med lite tålamod också, Rom byggdes ju inte på en dag precis...
Trots allt är jag vid gott mod, tacksam för det jag ändå har i livet. Glad att mina
känslor visar mig vägen, och talar om när det är dags att göra ett skifte i
livsföringen...Dags att utvecklas lite till och hoppa ut ur trygghetszonen...



Kommentarer
Postat av: mounira

ja den som kunde komma loss från hjulfan som har fastnat i den leriga geggan. den som kunde hitta nåt att engagera sig i överhuvud taget.
är det någon idé att ens försöka när man inte ens engagerar sig i sig själv?
släng dig i väggen ingenmansland!
nu är pessimisten purig.
älskar dig!

2007-09-26 @ 18:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0