Djurens vänner?

I Borås borde föreningen döpas om till Djurens ovänner!
När jag såg bilderna på omhändertagna katter, mådde jag illa!
Här är djur som redan farit ont och är i dåligt skick
både psykiskt och fysiskt. Vad gör de sk djurens vänner?
Jo, stoppar in ett par tre djur i en bur av minsta sort, staplar
burarna ovanpå varandra! Ingen mat, inget vatten, ingen
möjlighet att uträtta sina behov...Vad mer kan jag säga?
Trodde att Sverige låg långt fram när det gäller djurrättsfrågor,
men jag är ytterst tveksam till det för tillfället!
Har läst artiklar om denna organisation och dess ordförande,
ett antal gånger förut, men inget verkar ha hänt mer än att
de får fortsätta plåga redan plågade djur...Skänkta pengar, som
ska gå till omvårdnad av dessa stackars katter, kan man börja
undra nu var de tar vägen? Av artiklar och bildbevis, kan man dra
slutsatsen att: Bidragen som folk givit, kommer inte djuren tillgodo!
Förut har föreningen kommit undan genom väldigt dåliga
förklaringar. Det skylls på än det ena och än det andra, bla att de
är utsatta för en förtalskampanj av illvilliga människor...
Jag undrar just vem som är illvilliga i detta fallet?
Hur fan kan de ha samvete, att göra mer skada till dessa utsatta
oskyldiga små varelser, som redan farit så illa?
Det övergår mitt förstånd faktiskt! Betänker man då också,
att dessa personer ska skydda och värna om djuren
som kommer i deras vård, ja då ger man upp angående
människans godhet...Detta är ondska i sin renaste form enligt mig!
Som tur är ska det göras en förundersökning nu och ev gå
till åtal. Jag glädjer mig åt det faktum att rättvisa ska skipas förhoppningsvis!
Jag blir så upprörd, både ledsen och förbannad att vissa ur människosläktet
kan uppföra sig så svinigt! Hur rättfärdigar de sina handlingar?
Ibland får man skämmas över att tillhöra människorasen i dagens läge tyvärr...
Ska de/vi aldrig lära av historien att respektera allt liv och att ha kontakt
med samvetet, den inre kompassen som talar om när något är rätt eller fel?
Ibland undrar jag var denna värld är på väg egentligen...

Kommentarer
Postat av: Jasmina

Mamma, jag håller helt och hållet med. Vilka jävla svin. Jag förstår inte hur man kan behandla någon/något på detta viset. Oavsett om det är djur eller människa, helt sjukt. Hoppas gubb-aset får ett jävla straff för detta och att stackars djuren får komma i bra, varma och fina händer och få den trygghet de behöver. Älskar dig. Puss

2007-09-17 @ 15:01:02
URL: http://Saamuuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0