Att skapa = lycka...

När jag är kreativ och skapar med mina händer, då är jag totalt lycklig!
När jag hamnar i flödet av konstnärliga ide'er, försvinner
både tid och rum...Jag är så tacksam att ha fått den gåvan, att kunna
uttrycka mig genom färg och form... Jag njuter även av andras alster
och beundrar deras skapande, som även ger mig en ny inspiration.
Glömmer aldrig en utställning på Textilmuseumet. Där visades fritt
broderi, även fritt skapande med lappar och tyger. Det var helt enormt!
Vilken skaparglädje alltså!  Dessa konstnärer hade tagit sig bortom
alla begränsningar och oskrivna regler. De blomstrade verkligen
i sin kreativitet! Såna besök på någon utställning, kan få mig
själaglad för lång tid framöver. Dessutom brukar jag komma
igång med något eget projekt efter en sån upplevelse och det
är jag tacksam för. Livet känns lite torftigt, de gånger som jag
gjort färdigt en skapelse och inte påbörjat något nytt ännu.
Skapandet berikar hela min existens och jag vill uppmuntra
alla som tänkt tanken att skaffa sig en hobby! Gör det!
Du kommer inte att ångra dig, det lovar jag...image4
image5
Här är ett smakprov på en trevlig sysselsättning, utsäkta den dåliga bild kvaliten.

                                                                                       / Kerstin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0