Total kontroll...

Såg på Dr Phil igår och minnen från länge sedan kom tillfälligt tillbaka,
mitt hjärta slog några extra slag...Programmet handlade om en man,
totalt i kontroll över sin fru och det var verkligen obehagligt att skåda!
Att behandlas som en ägodel, utan ett eget värde. Bevakas dygnet runt.
Varje andetag och ögonkast kontrolleras. Anklagelser haglar över dig
fast du ingenting varken sagt eller gjort...Ditt psyke monteras ner i atomer
sakta men säkert. Du isoleras från omgivningen genom manipulation
och diverse geniala manövrar. Svartsjuka in i det absurda, hotelser och
skrämselteknik av varierande slag. Alla dessa saker sammantaget kallas
"kärlek" i en galnings värld...De rättfärdigar sitt handlande genom att skylla
på sin partner, att det är hennes fel eftersom hon bete'r sig på ett sätt som
väcker misstänksamhet och då måste kollas dygnet runt. Att det är helt normalt
och i "kärlekens" namn! Jag minns allt för tydligt skräcken och ångesten inför
denna människa och jag är evigt tacksam att jag tog mig därifrån med livet i behåll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0