Singel...

Är fullständigt nöjd och tillfreds med mitt civilstånd, fast det ibland kan störa andra...
Störa är kanske fel ord, de undrar rättare sagt, varför jag valt att leva ensam
under så många år? För mig var det viktigt att hitta mig själv, mitt sanna jag och
bygga upp det slags liv  som känns okey att leva i. Stå på egna ben efter skilsmässan,
inte bara kasta mig in i nästa relation...Jag valde att ha ett förhållande med mig själv
istället och som första prioritet ta hand om mina barn, ge dem en trygg grund att stå på.
Har inte haft någon längtan efter att slå ihop mitt liv med någon annan, eller något behov
att leva i en tvåsamhet igen eftersom mitt liv fungerat alldeles utmärkt ändå...
Jag har kunnat leva exakt det liv jag drömt om och ägnat tid åt mina konstnärliga
ambitioner. Om jag någon gång skulle få en längtan efter att leva med en man igen,
så behöver jag en likasinnad livspartner. Någon som är självgående liksom jag, som
delar samma dröm och går på samma väg. Någon som insett vikten av att utvecklas
som person, som vill nå sin fulla potensial och kapacitet: Frågan är väl var hittar jag
honom, om det nu skulle bli aktuellt? Seriösa mötesplatser är inte så vanligt idag,
har jag förstått...Får väl förlita mig på, om det är meningen att träffa någon i framtiden
så löser det sig på ett eller annat sätt...Just för tillfället finns inga ambitioner att slå
mig samman med någon, är fullt tillfredsställd med livet som det är...





Kommentarer
Postat av: Jasmina

Jadu mamma. Om du visste hur glad och lycklig jag är över att du inte skaffat dig någon nu man och mig någon plastpappa. Det är verkligen underbart. Och du har klarat dig toppen utan någon man, du har klarat att ta hand om 3 barn, uppfostrat oss väl och låtit oss se att en man kanske inte alltid är vad som behövs.. tack mamma! Jag älskar dig! Puss

2007-10-01 @ 20:20:23
URL: http://Saamuuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0