Glimten i ögat...

Vilken personlighet alltså! Lekfull och humoristisk! Väldigt intelligent!
Jag referar alltså till min grannes hund...Han är så elegant också, med
hög svansföring och blänkande päls. Jag är banne mig kär i denna
underbara varelse. En Golden Retriever som är strax över året gammal
bara, men enormt stor för sin ras och sin ålder. Jag minns så väl när han
var valp, såg ut som ett litet gosedjur och jag kunde aldrig se mig mätt
på honom. Han ville bli buren över axeln och låg på ett sådant sätt som
bäbisar gör när de ska rapa. Så underbart söt och go'! Denna hund har
en stor personlighet, man ser på hans kroppsspråk hur busig och lurig
han är...Med sin stora charm får han oftast sin vilja fram. Inte sliter och drar
i kopplet för att få stanna ute lite till, nejdå, han vräker ner sin stora kropp
och rullar några varv. Ser till att omgivningen, dvs matte, ser hur njutningsfullt
detta är och låter honom vara ett bra tag till. Vilken goding alltså! Glimten i
ögat har han hela tiden, så godmodig och verkar alltid glad! Sällan ser man
hundens personlighet så starkt som i detta fallet, och det är en ren glädje
att följa hans hyss och upptåg...Blir så glad över att få se en hund från en
sån populär hundras som inte är sönderavlad, vilket allt för ofta är fallet tyvärr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0