I kreativitetens flöde

Så här års försvinner jag från världen oftare och går in i skapandets sfär. I juletid flödar ide'erna extra mycket och blir
till vackra skapelser med tomtar, änglar och glitter. Julen är en tacksam tid för skapande verksamhet, det går att ta
ut svängarna mer än vanligt och jag älskar det! Har nyss gjort färdig en julkrans att hänga på dörren till min dotter, den är extravagant, om jag får uttrycka mig så och jag är mer än nöjd med resultatet! Att låta fantasin få flyga fritt och
inte ha några som helst hämningar, inte låta intellektet eller egot blanda sig i det hela, det är paradiset för mig! När
jag sätter mig med en ny skapelse försvinner både tid och rum, jag hamnar i en helt annan energi och det ger en
otrolig glädje och kraft. Jag är så glad för gåvan att vara en skapande människa, det ger mig lycka inifrån! Så mysigt
med första advent på söndag, få pynta hemmet med vackra julsaker och doftande hyacinter. Ska göra en korg med
vackraste änglar på, fylla den med julblomster och decoupaga ett blockljus med keruber som ska ha sin plats bredvid, och som kronan på verket ska jag drapera ett band med silverpärlor runt om på duken...För min inre syn kan
jag se harmonin och estetiken i det hela...Ser fram emot att få tända julstjärnan och adventsstaken som skingrar kvällsmörkret och lyser upp allting så fint...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0