En likasinnad...

Har äntligen hittat någon som är som jag! Trevligt att veta fler reagerar på olika saker som händer runt oss i
dagsläget! Krönikören Mats Palmquist har skrivit om julen den 16 nov. Hur julen står för dörren, eller som i hans
fall så står den redan upp i halsen! Han hade en förhoppning om att årets julklapp skulle bli en gåva till välgörande
ändamål. Hans önskning var att några av de 62 miljarder vi ska spendera till jul, hade hamnat i behövande händer
som Mats P så fint uttrycker saken. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv faktiskt! Jag gillar hans betraktelser om
stort och smått här i tillvaron. Oftast blandar han allvar med ironi och skämtsamma vinklingar på seriösa ämnen.
Han lyckas att träffa "huvudet på spiken" med sin skrivbegåvning och får folk att tänka efter mitt uppe i skrattet. Det
är en ren njutning att läsa kåserier om olika fenomen som han ifrågasätter, samtidigt får han in skämtsamma vinklingar så det hela blir väldigt dråpligt i slutänden. Apropå julen, jag verkligen älskar den högtiden! För mig innebär
det frid, lugn och ro. Familjen som samlas i gemenskap under trevliga former...Julklappar som är köpta från
hjärtat, med känsla och omtanke utan att för den skull behöva kosta en halv förmögenhet...Jag tycker det är synd att
julen blivit mer och mer kommersiell, syftet med det hela förstörs ju om alltihopa bara ska handla om dyra presenter!
Vi kunde gott och väl skänka lite extra istället till de som behöver, det vore en underbar julgåva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0