Julstämningen dämpas

Detta regn dag ut och dag in förstör känslan av att det snart är dags att julpynta och fira jul. Känns mer som sen höst än mitt i vintern. Tiden verkar helt urled och jag tänker inte ens nämna ordet klimatförstöring...Annars brukar jag vara den som pratar om sådant som gemene man helst vill undvika att diskutera, det är bekvämare och lättare att låtsas det inte finns...Men idag tänker jag inte ge mig in i någon djupare filosofisk utläggning, är tom på ord för tillfället och spenderar min tid,kraft och energi på att skapa och vara kreativ. Var sak har sin tid, känns det som, en dag som denna...Just nu saknar jag umgänge med likasinnade själar, som förstår andemeningen i det jag säger och inte ser ut som om jag pratar kinesiska med dem. Responsen blir lika med noll och det kan vara nog så frustrerande i längden! Mörkret och det eviga regnandet tär på många människor i min omgivning har jag förstått, inte konstigt alls eftersom ljuset är viktigt för både kropp och själ. Man får väl bida sin tid och göra så gott det går antar jag och tända några extra juleljus medan man väntar på de bättre tiderna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0