Ett nytt år...

med nya möjligheter och förändringar till det bättre! Jag summerar alltid det gamla året och tittar bakåt hur det sett ut, sållar ut bra och dåligt. Ger mig själv chansen att ändra på det jag är mindre nöjd med, så livet kan bli ännu bättre och mer tillfredsställande att leva. Brukar alltid ha något nytt, spånnande projekt som jag ger mig in i och ser fram emot. Oftast något konstnärligt och kreativt. Det nya året för min del vill jag ska handla om att uppleva, vidga vyerna en aning. Har inget exakt bestämt ännu, så var, när och hur blir en överraskning även för mig...Bara hålla sinnet öppet och gripa chanserna som uppenbarar sig! Jag tror att intentionen är viktigast, sen i vilken form det kommer är mindre viktigt. Huvudsaken är att man inte hakar upp sig och vill kontrollera, styra och ställa hur allting ska gestalta sig. Öppenhet för överraskningar är aldrig fel och kan bli hur bra som helst i slutänden, ja naturligtvis menar jag då positiva och uppbyggande händelser. Ovälkomna dåliga saker är ju mindre kul men kan också vara en lärdom i sig och en utmaning. Jag försöker leva efter talessättet "inget ont utan att det för något gott med sig", det tröstar och hjälper i svåra stunder när livet känns för jävligt...Önskar oss alla ett riktigt gott och härligt nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0