Dags för julbaket

Tiden är kommen för att baka lussekatter fyllda med saffran så de blir gyllengula och pepparkakor så klart. Låta juldoften fylla hela huset och julstämning infinna sig. För mig är det väldigt rofyllt att baka, nästan som en slags meditation...Samma med att plantera blommor, det ger frid inuti på något sätt...Jag gör mina egna julgrupper och njuter verkligen av att dekorera dem med mossa, grankvistar, sidenband, julgranskulor och ofta en liten tomte eller ängel som kronan på verket. För mig är julen en skapande tid då jag är ytterst kreativ och många av julklapparna blir egenhändigt tillverkade. Julkort likaså, de gör jag i decoupage-teknik och de brukar vara väldigt omtyckta. För mig är det något speciellt att få  ett hantverk som gåva, och även att ge bort något som jag skapat och som är anpassat till just den personens tycke och smak, även mottagarens personlighet spelar in så klart. Just julen är speciell ur skapandets synvinkel, finns mer material att tillgå, man kan dekorera rikligare utan att det ser taffligt ut och fantasin får mer spelrum att breda ut sig. En härlig tid ur många aspekter vill jag påstå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0