Familjemiddag....

Idag samlas vi kring god mat och trevligt umgänge här hemma. Vi hörs av dagligdags, men det är genom teknikens under...Jag tror att det är viktigt att träffas med jämna mellanrum också, även om man inte bor på samma plats. Vi är i så olika åldrar och våra liv levs i olika takt och fart, så det är skönt att träffas och återknyta gemenskapens band...I dagens snabba värld är det lätt att både förlora sig själv och andra, särskilt om man är under 25 års ålder tror jag. Det är viktigt att ha sin familj i både glädje och sorg! Det ger stabilitet och trygghet i livet, även få känna att man är älskad villkorslöst för den man är....

Kommentarer
Postat av: britten

hoppas ni får en underbar familjemiddag /kram

2008-03-01 @ 11:12:39
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Inger

Ja visst är det så.. Mina står för dörren. Det ska bli härligt för oss oxå..

Man borde umgås mera över åldrarna..
Ha det bra min fina bloggvän..
Stor kram

2008-03-01 @ 12:21:44
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Marie

Jag ställs inför detta inom en snar framtid. Då flickorna ska flytta till egen lägenhet om ngn vecka så kommer jag ju vilja träffa dem med jämna mellanrum. Jag har funderat på om jag skulle föreslå en söndagsmiddag varje vecka, men just nu är de så ivriga i sin "frigörelseprocess" så jag tror att jag väntar med förslaget tills de verkligen har flyttat och varit lite frigjorda ett tag...;-))).

2008-03-01 @ 15:18:06
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Cissi

Visst är det så. Dottern är 19 och längtar efter att flytta hemifrån. Kommer kännas tomt tror jag. Vi har inte så stor släkt för övrigt så vi träffas ganska ofta.
Hoppas ni får en trevlig kväll!

2008-03-01 @ 16:54:02
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Pialotta

Visst är det viktigt att träffas, inte bara genom mail och sms. Jag har de mina ganska så nära, min son här i staden och min dotter några mil från mig. Mina bonusbarn oxså nära i grannkommunerna.. vi träffas och umgås när tid ges, men visst önskar jag det var lite oftare.. alla har sitt och är upptagna mitt i livet med så mycket.
Javisst var det de rätta låtarna som gick vidare denna delfinal.. de jag tippade på då jag hört alla live. Hero är en bra låt som kan vinna hela allt i hopa:-) Nu står det mellan BWO, Sanna och Perrelli anser jag, men det blir två kvällar till:-)
Ha de fint o natti natti. Jag har just suttit och sett två krimmare medan mannen sover sin Törnrosasömn. Kram på dig.

2008-03-02 @ 00:01:47
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0