Den kärleken...

Kärlek är stundom obegriplig förstod jag igår kväll! Desperat telesamtal från olycklig väninna...Hon har svävat på moln högt uppe i sjunde himlen ett tag nu och kraschlandade - hjärtat gick i tusen bitar, förstod jag. Samtalet var ganska osammanhängande och en berg o dalbana mellan ilska och sorg. Det är väl kanske så att vi har en "smekmånad" innan vi vågar visa oss själva till fullo? Att omförvandla dejtinggrejen till vardagsnivå är inte alltid så lätt...När två starka viljor slåss om att bli hörda blir det lätt missförstånd också...Visst kan man utvecklas och förändras, men inte genom att tvinga någon annan genomgå en total omvändelse. Den enda man kan förändra är sig själv! Kärleken är det största och finaste som finns och samtidigt kan det vara väldigt svårt i vissa stycken...Jag hoppas och önskar att kärleken vinner över egot i detta fallet!

Kommentarer
Postat av: hjördis

"Kärleken är det finaste vi har den ska vi vara rädda om i alla våra dar, kärleken....." en strof från en fin dansbandslåt......
Ha en fortsatt bra dag. Kram på dig // Hjördis

2008-01-17 @ 15:33:11
URL: http://tussestinas.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack för dina kloka ord. Jag bestämde för flera år sedan när min äldsta dotter rasade och vi såg att föräldrar glöms bort i processen att slåss för att vi ska bli sedda. Min yngsta dotter mår inte så bra. Hon har blivit mobbad och ingen har lyssnat på oss. Vi har varit för starka. Har du hört så tokigt. Det slutade att hon gjorde ett allvarligt självmordsförsök i oktober. Familjen fick inget stöd och när jag drev det till sin spets visade sig att om hon lyckats hade en krisgrupp kopplats in. Fy fabian! Jag har inte vetat om jag ska vara glad att hon överlevde eller sörja att hon nästan lyckades. Tack och lov är jag stark och kan se klart på saker och ting. Jag är glad att jag orkat göra min anmälan till skolverket. They are messing with the wrong mother. kram till dig och jag lägger till dig på min blogg. Har läst igenom några av dina inlägg och är imponerad över ditt varma och fina spräk i texterna. Kram Nethan

2008-01-17 @ 19:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0