Underbart är kort!

Tiden är helt urled för denna dag kom och gick på ett ögonblick! Fattar inte hur det är möjligt att dagarna bara rusar förbi...Finns dagar då jag satt mig vid datorn, läst runt på bloggarna - skrivit till bloggvännerna - plötsligt har jag upptäckt att timmar försvunnit, när det känns som om jag suttit en halvtimma högst! Trodde först att det kan ha med ålder att göra eller att tiden går fort när man har trevligt osv men min yngsta dotter har också påtalat att tiden försvinner för henne med... Även en del av bloggvännerna har kommenterat detta med tidsförlust i dessa dagar. Vad är det som pågår egentligen? Detta fenomen börjar bli mer och mer markant för min del, jag lägger märke till det oftare och oftare menar jag. Det är ju helt okey  i trista sammanhang  att tiden går för  fort, men när man har trevligt, umgås och pratar vill man ju nästan stanna klockan för att det roliga ska vara så länge som möjligt! Säkert har flera av er upplevt samma sak eller hur?

Kommentarer
Postat av: Inger

Javisst är det så.. Satt oxå bloggade runt här på förmiddagen, och höll på att glömma bort tvätten i tvättstugan..
Är det att vi har så mycket intryck runt omkring oss, så vi har fullt upp med allt,,
Hade vi mer tid för stillhet, skulle nog inte tiden gå riktigt lika fort..
Ta semestern, hur fort går inte tiden då...
Ja även på jobbet rusar tiden fram...
Det är nog lika för alla..
Kram till dig,.

2008-02-21 @ 14:28:15
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: britten

Ja jag känner också så säger det varje dag till min man ..vet inte vad som händer...visst tar bloggandet en del tid men tiden går fortare än nånsin nu och jag kan nästan känna en lätt panik över detta.

Just nu i detta nu känner jag mig alldeles sönderstressad över detta faktum..måste nog ta mig en riktig funderae över ett och annat..

kram till dig fina bloggvän

2008-02-21 @ 15:22:36
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Inger

Det måste varit jobbigt,för dig,,
förstår
att det har jag förändrat ditt liv.. Man måste lära om. Ta en dag i taget, "leva här och nu".. Man är alltid i lära om den konsten.. Bra att du berättade detta Kerstin.. Det får en att tänka till en extra gång..
Att det kan hända vem som helst.. Inte ta något för givet.. Vi tror att inget drabbar mig..
Man vet inget om morgondagen..
Jag är jätteglad att jag funnit dig som en fin bloggvän..
God fortsättning på dagen..
Kramen till dig.

2008-02-21 @ 15:30:39
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Jo, jag upplever också att tiden går väldigt fort.
Man brukar säga att åren går fortare när man blir äldre vilket nog stämmer.
Men jag märker också att även unga människor tycker att tiden går alltför fort.
Kommer inte ihåg att jag tyckte det när jag var ung.
Kanske är det stressen i vårt samhälle idag, så mycket som ska göras och hinnas med som kan vara en orsak ?
Och så mycket intryck hela tiden i vårt infomationssamhälle som också gör att vi kanske inte alltid stannar upp för våra egna tankar och funderingar.
Allting bara rusar på....
Och sedan, vad är tid egentligen....
Klockan har uppfunnits för att hela tiden hålla koll på tiden.
Och almanackan för att hålla koll på dagar, veckor, månader och år.
Men t.ex. ute i universum så är tiden något helt annat.
Ja, det blev mina spontant tankar om det hela
Intressant inlägg.
Kram

2008-02-21 @ 15:57:52
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga M

Tänk om tiden faktiskt inte går lika fort hela tiden! Hur ska vi kunna veta det egentligen?

2008-02-21 @ 23:13:06
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Pialotta

Tiden har blivit så.. det är i alla åldrar man hör om att tiden rusar på. varför.. vet inte, men det är väl Tiden som spelar oss ett spratt.. allt ska ju gå på studs nu. Till och med tv-program .. vill vi veta fortsättninge så är det bara att gå tiden i förväg.. gå in där och där så kan du se ännu ett avsnitt. Skrämmande men ett faktum.
Sedan då man vill att tiden ska gå fort, näääääääää då står den stilla nästan och masar sig fram.
Ha de fint nu med dina funderingar om tiden;-)
Kramar

2008-02-21 @ 23:36:32
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0