Snabb mellanlandning

Idag är en sådan dag när jag bara förflyttar mig mellan olika punkter. Tidigt imorse var det provtagningar, sen läkarbesök och efter det trava iväg till apoteket. Det är verkligen en plats för de som behöver träna sitt tålamod! Här byggde de om stället för köerna var olidliga efter att de stängt ett apotek i stan. Det kostades på och blev så modernt och tjusigt, bara att den som planerat det hela troligen inte varit sjuk en enda dag i sitt liv eller behövt besöka något apotek överhuvudtaget! Sittplatserna är för få, oftast får man stå, väntetiden för att hämta på recept är fortfarande tålamodsprövande. Enda nyheten är att nu ska du stå i kö 2ggr istället. Du väntar först på din tur, sen lämna recept, stå, OBS STÅR, och väntar vid en liten tjusig halvmåne till disk medans receptet görs iordning. Sedan ska du förflytta dig tvärs över lokalen och ställa dig i en ny kö för att betala medicinen. Snacka om omständigt! Jag tackade min lyckliga stjärna idag att jag inte är gammal och trött eller har höftledsbesvär! Är nu hemma till lunch och hämtar andan en stund, sen bär det iväg till sjukgymnasten. Senare under dagens lopp ska jag hem till en väninna som ska bjuda på mat. Vi blir säkert sittande ett tag och avhandlar det mesta mellan himmel och jord i både stort och smått.... Ja sen när jag så småningom anländer hem igen lär det vara sängen som gäller! Jag ska garanterat sova ovaggad senare ikväll har jag en känsla av....

Kommentarer
Postat av: hjördis

Ja jag har verkligen träffat min själsfrände vi är så otroligt lika i allt vad vi gör och säger, i kväll ska vi fira med en räkmacka.....

Sitter just nu och scannar in hur många papper som helst, fick ett brav från F-kassan i Jämtland och de ska ha in kopior på mina senaste arbetsgivarintyg, samt kopior från mina besök hos AF för att de ska kunna fastställa min sjukpenningsgrundande inkomst !!!! Snacka om pappers- Svergie, det har hitintills tagit hela dagen och än är jag inte klar. Tur att jag kan fixa detta hemma.......
Hoppas din dag blir bra med din väninna......
Varma kramar // Hjördis

2008-02-13 @ 13:59:50
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: Helen

Hoppas kvällen blir trevlig, ja de där apoteken inte roligt alls.
Ha de bra

2008-02-13 @ 14:02:22
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Inger

Jaha du, det där med apoteken känner jag till. Man får verkligen pröva sitt tålamod.. Försöka att andas och ta det lite lugnt,, inte ha bråttom....

Säger som Karlsson på taket.. Lugn, bara lugn...

Vad mysigt att gå ut och äta med en väninna.. Jag ska oxå gå ut och äta lunch med min väninna på fredag.. Vi får hoppas att vi inte får något emellan..
Ha en trevlig kväll och prata prata, mysigt...
Stor kram till dig..

2008-02-13 @ 18:16:42
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Inga M

Låter som en lagom blandning av trist och roligt. Det där att gå ut och äta låter i alla fall trevligt. Hoppas det blev bra!

2008-02-13 @ 22:33:02
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: helene ~ kamelägare

Hoppas att du får en lugnare och trevligare dag idag. Det är ju trots allt Alla Hjärtans Dag.

Själv har jag tagit mig i kragen och lämnat kommentar, alltid något...
=)

2008-02-14 @ 07:23:24
URL: http://kamelen.se
Postat av: britten

Ja det där med att stå i kö det är jobbigt. Här vi odenplan har dom försökt ta fasta på det att folk har ont och inte kan stå hur länge som helst men sitt platserna räcker inte alltid till och är det mycket folk och långa väntetider så kan det bli jättejobbigt för mig också..hoppas du får en trevlig kväll utan att det ska kosta på din kropp alltför mycket. Jag har fått en dags uppehåll på kursen i dag , behöver det verkligen..varje dag är lite för mtycket för mig trots att det bara är 2,5 timmar. I morgon ska jag träffa min smärtläkare igen , ev har jag nån virus på balans nerven just nu för det är ständig karusell i huvudet hos mig..

Hjärtevarm kram

2008-02-14 @ 10:13:04
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Ja Apoteket är inget favvo ställe, ofta grinig personal.
Hoppas du får en bra dag!

2008-02-14 @ 10:16:07
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: hjördis

Kramar i massor tillbaka hoppas din dag blir bra.
Håll tummarna för mig i helgen ska sjunga i Järvsö kyrka på begravning till våran svägerska.....
Hjördis

2008-02-14 @ 13:09:39
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0