Slapp eftermiddag...

Ägnat förmiddagen åt det som "måste" tas om hand i hemmets lugna vrå. Hushållsarbete låg inte högt på skalan idag, men ibland behöver det bli gjort ändå. Har lockat mig själv med en morot, en belöning...I eftermiddag går mina favoritserier i repris på 5:an: Jag ska lägga mig bekvämt i soffan, kura under filten i värmen och dricka en kopp kaffe med chokladmuffins och njuta av mina program! Känna hur dammfritt det är på möblemanget, katthårsfritt också för den delen. Fräscht badrum med blomdoft....Golven får dessvärre vänta till morgondagen. Ibland går städningen som en dans och emellanåt är det rena rama skräckscenariot! Låter väl banalt, men vissa dagar är det som förgjort, kroppen totalvägrar och man får ingenting ur händerna. Blir bättre och bättre på att lyssna på vad den säger, kroppen alltså, istället för att bara köra järnet för att få gjort det jag ska...Min personlighet är nog sån att jag vill få saker utförda och alltid varit aktiv. Mina hobbies inte minst har tagit sin lilla tid och gett mig otroligt mycket i gengäld förvisso, men vissa grejor går inte att göra längre, det onda tar överhanden....Sticka tröjor med motiv var en favoritsysselsättning på fritiden, har lagt ner det helt och hållet, axlar, nacke och rygg pallar inte längre...Ja, man anpassar sig efter den situation som råder och försöker göra det bästa av det hela...Man blir som "påhittiga Johansson", (min mammas favorituttryck, när hon levde) och hittar andra lösningar och möjligheter....

Kommentarer
Postat av: Inger

Vad skönt när man fått dammfritt. Men det varar ju inte så länge.. Jag har blivet mycket sämre på detta med dammning sedan jag började att blogga..

Men förr orkade man ju mera.. Jag har lärt mig att se, det är inte hela världen att de är lite damm ibland.. Sedan vad härligt att lägga sig i soffan och se en favoritserie.. Tyvärr har jag ingen nu..
Såg serien om "hjärtat"
med Soveig Ternström. Den tyckte jag var bra..
Ha en skön söndag i soffan, det är du väl värd.
Kramen till dig,,

2008-02-17 @ 15:26:54
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Soffie

Skönt med nystädat inför nästa vecka.Tog själv en dans med dammsugaren förut men orkade ej svabba golven!Ville ut i det vackra vädret!!
Vad jobbigt när du har sån värk så du ej kan göra fina tröjor mer.
Ha en bra kommande vecka!!!

2008-02-17 @ 18:46:59
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pialotta

Tack söta du för dina ord inne hos mig.. de värmde ska du veta. jag har oxså den där förbaskade värken mest hela tiden så jag vet vad du pratar om. Jag städar ju hos min mamma och oxså tagit på mig det hos min lilla moster. Nu har det slumpat sig så att det blir i samma vecka och det är inte bra. Jag är sådan att jag tycker synd om människor som lider av en massa åkommer som gör att städet blir betungande och dååååå står jag alltid där.
Att städa här hemma är inte riktigt lika kul längre, men ett måste det oxså så klart.
Stickat har jag gjort mycket i mina dagar, men precis som du har jag fått lagt stickorna o garnet i malpåse. Så tråkigt när det man gillar inte finns en chans till längre. I och för sig har jag inte testat nu på ett par år, men ..
Förut gick alltid stickorna, då jag satte mig i tv-soffan.. kunde inte förstå folk som bara kunde sitta rätt upp och ner och inte ha något i händerna:-) Så det kan bli.
I morgon är en annan dag och ddet ser ut att bli något bättre väder här då.
Ha de gott kramar

2008-02-17 @ 19:29:41
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Inga M

Visst är det skönt när städningen väl är gjord! Det är välförtjänt att njuta av chokladmuffins och favvo-tv. Smart av Dig att ha en morot framför Dig när något trist ska göras. Det går alltid lättare då när det finns något att se fram emot. Ha det gott!

2008-02-17 @ 22:51:28
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: britten

Fnissade lite...kom hem från kursen och erinrar mig vad han sa våran livs coutch om måsten
"i har alltid ett val"..Kan man fundera över...jag vill också ha det rent och fräscht runt ikring mig ..fräscha blommor nystädat doft i hela huset, och har svårt att slappna av ...men jag har oxå under årens lopp fått lära mig prioritera rätt..nu känns det inte längre som att jag måste en massa som jag trodde förut...men man lär sig något nytt varje dag och det är väl det som är att lära för livet..

Hoppas att din dag är bra..stor kram min vän

2008-02-18 @ 13:23:50
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: hjördis

Hej min vän. Ja man måste verkligen anpassa sig och lyssna på kroppens signaler, men det är ju så med oss som drabbats av värk vi har nog hela livet varit aktiva och alltid ett steg före alla andra. Så har det i alla fall varit med mig, när jag hade barnen små så satt jag knappast ner när jag åt heller, var alltid på språng åt något håll för att uträtta något. "På väg till toan gjorde jag det & det & det etc..." detta uttryck stämmer väl in......
Njut nu av eftermiddagen och slappa med favoritprogrammet och din muffins......
Ha det gott stor varm kram // Hjördis

2008-02-18 @ 14:02:23
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0