Goda intentioner

Ibland har man så goda föresatser, som jag hade idag! Hade tänkt mig en hårtvätt först och främst, sen köra min rygg-gympa, den som jag slarvat med för ofta. En stilla skogspromenad i solskenet och njuta av harmonin som råder där. Ja, det skulle bli första dagen på resten av mitt liv! Mina intentioner var att få in en regelbundenhet i "ta hand om min kropp" strategi...Nu blev det inte riktigt så! Istället hamnade jag på vårdcentralen med dotterns knä (hoppade ur för 2 veckor sen).Det har krånglat och blivit värre. Vi blev skickade till röntgen, vllket visade att knät ligger rätt, men är inflammerat. Apoteket nästa, få ut recept på Voltaren och sen hem igen. Detta tog så gott som halva dagen i anspråk. Mitt hår är fortfarande otvättat så klart, däremot har jag fått både promenad och lite solsken, dessutom en unge som slipper ha sån värk... Ja, inget ont utan att det för något gott med sig, som ordspråket brukar säga! Det kommer en ny dag imorgon och jag har gett mig sjutton på att ta hand om mig själv lite bättre! Jag har den tendensen som jag vet att jag delar med många andra - jag själv kommer en bit ner på prioriteringslistan. Det är så urbota dumt egentligen och ett val man gör, men ibland går det av bara farten, utan att jag tänker mig för....Som väl är har jag en ny dag imorgon, med en ny möjlighet och ett nytt val!

Kommentarer
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Ja som tur är, kommer det en ny dag i morgon med nya intentioner som väl är. Då är det Tisdag och inte Måndag. Jag hillar inte Måndagar. Dessa är så sega att ta sig genom. Det bästa med måndagar är att jag har massage då. Just nu sitter jag och bara är, men det är en skön känsla i kroppen.
Ha en bra kväll! Kram/Ewacarin

2008-02-18 @ 19:27:43
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: kats

Så sant som du säger, vi har alla val men ibland som i ditt fall måste vi ju stå åt sidan...men det konstiga är... när jag tänker efter.... att det har en tendes att bli det så ofta bara....fniss... ligger nog i mammagenerna...:-)

2008-02-18 @ 22:08:56
URL: http://kats.blogg.se
Postat av: Inga M

Rätt gör Du som börjat prioritera Dig själv. Men man kan inte tvärvända på en gång och kunna det på en gång när man låtit egna behov stå tillbaka länge. Det är nog bara att ta ett och annat bakslag men ha kursen klar ändå; att ta hand om sig själv bättre och på alla sätt.

2008-02-18 @ 22:17:32
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: cilla

Det är väldigt viktigt att prioritera sig själv.
Men hur lätt är det inte att helt plötsligt också prioritera bort sig själv? Tur det är en dag i morgon hoppas din prioritering fungerar bättre då, men va skönt att hon fick tabletter o slipper ha ont, finns ju inget värre
kram

2008-02-19 @ 04:21:05
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Inger

Ja så är det nog med oss kvinnor.. Sedan om vi har barn, så blir det ju alltid barnen vi tar i första hand..(självklart)
Men idag tisdag, kan du ta hand om dig själv Kerstin, ta en skön promenad. sitta i skogen och bara vara en liten stund själv,, underbaart..
Hoppas att dotterns knä blir bättre...
Ha en jättefin dag, och ta hand om dig...
Kramen till dig..

2008-02-19 @ 10:50:21
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: soffie

Å vad jobbigt för din dotter men förhoppningsvist ger sig väl infektionen å värken nu när hon får medicin.
Hoppas din dag blir bra trots den inte blev som du tänkt dej!

2008-02-19 @ 12:14:34
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pialotta

Nej du Kerstin, man vet aldrig något om morgondagen och tur är väl det.
Din dotter fick den hjälp hon behövde och du en promenad i solen.. fint det:-)
Nu lägger jag in dig i min menyrad bara så du vet.. hoppas det inte gör dig något:-)
Kramar

2008-02-20 @ 18:37:42
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0