Förunderligt...

Tänk hur mycket gemensamt vi människor har egentligen, det har slagit mig vid ett flertal tillfällen när jag läst bloggar.
Någon berättar en händelse eller en upplevelse och man känner så väl igen sig. Själva scenariot kan växla lite, men händelseförloppet är mer eller mindre något man själv varit med om på livets väg. Det är underligt ibland hur väl ens historier stämmer överens och man tänker: Detta kunde varit jag som skrivit, jag har upplevt liknande saker där själva grundkärnan är den samma. Trots olika ålder, bakgrund, vistelseort och olika livsbetingelser så känner vi igen oss i varandra och delar liknande livserfarenheter... Är det inte förunderligt? Det finns ju vissa stunder i tillvaron som känns ensamma och utlämnande och ändå upplever många andra nästan exakt samma sak i sina liv...Man önskar att inte någon skulle behöva gå igenom detsamma, men samtidigt är det trösterikt att veta att det finns fler i samma situation och att man kan dela på bördan. Därför är det väldigt bra med olika forum, där människor strålar samman och stöttar varandra genom svårigheterna - det är guld värt! En eloge idag till de människor som orkat dra igång en förening eller dylikt och samlat människor med samma livsöde och funnit en gemenskap som stärker dem på sin fortsatta väg genom livet....

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja det har jag oxå tänkt på. Det är ofta som någon tar upp något tema, som jag funderat på.. Och som du säger, visst är det många som varit med om rätt så lika händelser i livet.. Det är så spännande att följa de olika bloggarna,,
Man blir många gånger väldigt glad, att man inte är ensam att ha haft det jobbigt i vissa situationer..
Man blir stark, man är inte ensam.. härligt att ha sina bloggvänner, tycker jag..
Ha en fin vecka..
Kramen till dig,.

2008-02-10 @ 21:19:36
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: britten

ja visst är det så ..att få vara delaktig i glädje och sorg är underbart och bloggen kan vara ett så bra forum kan ibland kännas lika bra om inte bättre ibland än terpi..ha en fin måndag..

2008-02-10 @ 22:32:10
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: britten

Godmorgon !sitter och laddar för att ta mig ikragen och kroppen och bege mig till kursen..

Önskar dig en fin dag

2008-02-11 @ 07:34:36
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0