Datorn upptagen....

Idag är det som bekant söndag och dottern är parkerad vid datorn mesta tiden av dagen...Det är lite svårt att få till det för oss ibland, vi delar ju på datorn och det kan bli riktigt knivigt vissa dagar med uppdelningen av aktiv datortid! För det mesta så samsas vi väldigt bra,visserligen kan detta bli en källa till irritation stundtals, men det går över fort och vi blir snart goda vänner igen...Många har varsin dator,men jag har väl tyckt hittills att det är onödigt. Jag kanske ska fundera på det en gång till nu när jag har börjat använda den mer än förut. Kan vara stressande ibland när man är mitt inne i en text och dottern suckar högt och ljudligt.Tiden flyger ju iväg på bloggrundorna, så jag får väl erkänna att jag överskridit min tidsgräns vissa gånger..Mellandottern har köpt sig ny dator och jag kan ta över hennes gamla, så vem vet, inom en snar framtid kanske jag har obegränsad tid här och kan ägna mig åt skrivandet längre stunder...Har dessutom börjat skriva ner andra texter som jag förut skrev i kollegieblock och sparade i skrivbordslådan.Skrivandet är så viktigt för mig,i mina block har jag fått perspektiv och kunnat se på händelser i ett större sammanhang.Jag har lämnat mycket bakom mig genom skrivandet och kunnat gå vidare i livet....

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Jag kan tänka mig det kan vara lite knepigt ibland att dela dator.
Så det kommer nog att vara skönt när du har en egen, och kan sitta där när du vill och hur länge du vill.
Ja, att skriva om olika saker kan vara mycket förlösande.
Och det går ju mycket lättare att göra via datorn.
Önskar dig en fin fortsatt söndag.
Kram

2008-02-24 @ 14:32:46
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja det kan vara problem, ungdomen sitter mycket framför datorn idag.. Och börjar man sedan blogga, så är det kört för oss oxå. Det är ju så kul, man hittar så många fina bloggvänner på nätet.. du bland annat..

Ja visst är det bra att kunna skriva av sig.. Det gör jag oxå. Har skrivet daganteckningar på datorn i flera år. Sedan om mår dåligt, kunna skriva av sig, sen kan man gå tillbaka efter en tid, och se att man mår så mycket bättre.. Bättre att skriva av sig sin frustration, än att ge sig på andra människor som tar en massa kraft och energi av en..

Har jobbat här i helgen, men slutar nu,, så nu får jag ta lite helg..
Ha en fortsatt trevlig söndag..
Varma kramar till dig,.

2008-02-24 @ 14:51:43
URL: http://IngerEmKssson.blogg.se
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Tur att jag är ensam om min dator. Sitter vid den många timmar, ja alltför många ibland, framför PC:n. Ibland undrar jag hur jag klarade av saker och ting före datorns intåg i mitt liv. Den betyder mycket för mig.

Det där att skriva är en annan sak som betyder mycket. Ett gift som jag måste ha, för att må bra. Visst skriver man av sig i en text för att kunna gå vidare. Ser man på skrivandet på detta sätt har det en terapeutisk funktion.

Men jag hoppas och vill tro att skrivande kan nå ut till en bredare massa genom bloggar och således får dess läsare en insikt och kunskap hur en annan människa har det. Och inte att glömma: Ofta är det ni läsare som peppar till att fortsätta att skriva.
Jag kan vara alldeles mig själv och skriva rakt ur hjärtat för oftast har vi bara kontakt i denna underliga värld som cyber är. Det kan vara skönt ibland att få lätta sitt hjärta till någon helt främmande, men visst kan det vara lite kusligt också, det måste jag medge.

Ha en fortsatt bra Söndag och sedan en lika bra vecka!

Stor Varm Kram till dig från mig!/Ewacarin

2008-02-24 @ 17:14:31
URL: http://echolmqvist.blogg.se
Postat av: Marie

Ja, man vinner mycket på att skriva, man både bearbetar det man tänker och får samtidigt ett visst perspektiv på det. Själv tycker jag att tankarna blir mer konkreta i skrift än när de bara "snurrar" i huvudet på mig!

2008-02-24 @ 17:15:30
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: britten

Jag har en så snäll make så jag har varit lyckligt lottad me den egen dator länge. innan jul när mor var nyoperead och jag skulle åka till henne så fick jag en bärbar av honom för att kunna ha datorn med mig hos mamma..jag tycket det var onödogt då när jag fick den,men i dag är jag så innerligt tacksam för den..precis som Inger och säkert mång andr aockså så skriver jag mycket..i tider av glädje och i sorg så är det mycket som kommer på pränt hos mig ..och jag mår bra av det..

Jag tor att du när du får möjlighet kommer att uppskatta att ha en egen dator..och du skriver
väldigt bra och inspirerande..
kram

2008-02-24 @ 17:54:02
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Cissi

Ja det här med dator kan vara ett gissel.. Men nu för tiden har jag datorn för mig själv! Dottern fick en i julklapp och mannen har köpt sig en liten bärbar som han har när han penlar med tåget till Stockholm. Resan går fortare när han ser på film säger han!

2008-02-24 @ 18:29:05
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Soffie

Ja känner igen det där.Här är vi 3!!! som delar på 1Dator så det är rena världskriget här ibland kan jag lova!
Hoppas din helg har varit bra,sov så gott

2008-02-24 @ 22:06:57
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Agnetha Ersson Eriksson

M, jag känner igen lite av det problemet. Men eftersom vi gått igenom det vi gjorde med min äldsta dotter har vi lagt upp ganska så bestämda regler vad gäller tiden framför datorn. Idag har jag bara min yngsta dotter att dela datorn med.Hon har max en timmer per dag framför skärmen. Ibland kan få lite mer tid men oftast nöjer hon sig med den tiden. Jag skulle nog sitta mer och skriva om det inte vore för att jag får sådan värk i nacke och rygg av att sitta.
Vad härligt att du nämner skrivandets helande verkan. Själv skriver jag också mycket och det är så skönt att klä känslor i ord. Både glädje och sorg. Ha det gott och kram.

2008-02-25 @ 07:28:58
URL: http://metrobloggen.se/atenga
Postat av: Inga M

Srkivandet kan vara ett sätt att bearbeta tankar, göra dem djupare på något sätt. Kan man sedan på bloggen dela med sig så ger det ytterligare dimension till det som var från början. Himla roligt egentligen.
Och roligare än att skriva för skrivbordslådan.

2008-02-25 @ 10:30:46
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0