Britta - helt underbar...

Hon är 6 år, en labrador som är svart och har en underbar personlighet! Så kärvänlig och snäll! Många gånger har jag drunknat i hennes vackra bruna ögon och smält som smör i solsken...Min väninna, hennes matte ringde idag och var ledsen. Både hon och jag trodde att Britta skulle bli "friskskriven" hos veterinären . Förra veckan blev Britta skadad i ögat av en pinne som hon lekte med, det blev ont och svullnade upp, hon fick feber och inflammation. Besöket på Blå Stjärnan slutade med inläggning och observation i 2 dagar. Brittas lycka visste inga gränser när hennes matte kom och tog hem henne igen! Hon verkade återställd nu och skulle kollas upp idag, då fick de se att synen saknas på ögat och det finns ingen garanti att den återvänder. Fy och usch så det kan bli av en rolig lekstund i skogen med sina kompisar! Brittas lekkamrater har varit så duktiga under hennes sjukdomstid, hon huserar hemma på gården med en gul labradorvalp och 5 Main Coon katter och 2 hästar. De har varit så hänsynsfulla mot Britta och förstått att hon behöver lugn och ro. De har varit stillsammare än vanligt allihopa och stundtals bara närmat sig henne försiktigt och slickat på henne lite, precis som om de vill visa sin välvilja och trösta lite...Djur är så underbara! Jag njuter av att besöka min väninna och hennes eget lilla Zoo. Tyvärr har hon flyttat ca 10 mil härifrån, så vi ses inte lika ofta längre, däremot pratar vi i telefonen varje dag. Jag är en sådan där som inte drar mig för att prata med älsklingsdjuren i telefon och det har jag förstått roar deras matte väldigt mycket....

Kommentarer
Postat av: Inger

Hihihi, ja det lät mysigt, Prata med djuren i telefonen.. Matte kanske blir avis..
Visst är det underbart med djuren.. önskar jag kunde ha en hund.. Men tyvärr har både jag och barnen allergi..Det är verkligen livskvalité att ha ett djur..trogna vänner..
Ha det bra. Hoppas Britta blir bättre.
kram

2008-02-12 @ 21:36:22
URL: http://IngerEmKssson.blogg.se
Postat av: cilla

hahaha, jo du jag är likadan! Nu när jag är i övik hos Sara och ringer hem för att prata m Bosse får Smulan också höra mattes röst i telefonen! Och naturligtvis undrar hon hur matte kommit dit in och vad jag gör där, jag borde ju vara hemma så hon kan gå på promenad med mig....
kram

2008-02-12 @ 22:19:06
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: britten

Godmorgon ! vilket fint inlägg..ja vi pratar också med moffi telefon senast i går kväll pratade han med husse i norrland...på torsdag kommer jag hem sa husse,,,då la han huvudet på sne och så sprang han till dörren..jag har skrivit många kärleksförklaringar till min älsklingsvovv..det kommer ett nytt i slutet på veckan han ingår ju naturligtvis imin kärleksvecka...

Hoppas det löser sig för Britta...ha en bra dag glad att jag hittat till dig

2008-02-13 @ 07:34:59
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0