Ondska...

Djurplågeri är ondska i dess renaste form! Jag blir vansinnig att se artikel efter artikel om djurs lidande.
I dessa dagar handlar det inte bara om utrotning av en massa olika djurarter utan att folk plågar och
vanvårdar sina husdjur. Varför skaffar man sig djur överhuvudtaget om man inte är en djurvän? Förut
var talessättet att djuren är människans bäste vän, idag är människan djurens värsta ovän..Jag blir ursinnig
och känner en stor vanmakt! Vad är det som pågår egentligen? Hur kunde det bli så här illa? Dessa fega små
kräk som ger sig på oskyldiga djur, borde få rejäla straff. Tyvärr kommer såna här plågoandar ofta undan. Djuren
har ingen egen röst och kan inte försvara sina rättigheter, jag blir helt vansinnig bara att tänka på det! Min
bestämda åsikt är att detta borde ses som ett varningstecken var människor och världen i stort är på väg...
Jag har fått höra talas om de mest skräckinjagande historier på sistone som för mig ter sig helt
obegripligt. Det är ofattbart att såna här sadister inte ser och känner att de har en levande varelse i sin
vård. Hur de kan ha samvete och hjärta att skada sina djur? Antagligen är detta människor som är helt
samvetslösa, onda, elaka och fyllda av hat. Dessutom riktiga små fega ynkryggar! Säkert har de problem
med sin ilska, söker utlopp för den, men de skulle aldrig våga sig på en jämnstark människa för risken
är ju då att de åker på stryk själva. Nejdå, de ger sig på försvarslösa djur istället! Jag blir fysiskt illamående
över sånt jävla betee'nde! Jag har stor respekt för allting som är levande, och anser att vi människor borde
med den intelligens vi har som ras, värna och ta hand om allt som lever. De ingår i vårt kretslopp på
den här planeten och vi kommer att ångra oss en vacker dag! När vi förstört tillräckligt för både djur, natur
och oss själva, då är det för sent att vakna och inse vart ondska, egoism och girighet har fört oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0