Ofattbart...

För mig är det helt obegripligt att svenskarna beräknas julhandla för över 62 miljarder i år!!!
Årets julklapp är en GPS tydligen. Vi tycks hela tiden skaffa oss en massa behov som egentligen
inte behövs! Vad hände med den gamla hederliga vägkartboken? Modern teknologi i all ära, men det
börjar gå överstyr anser jag! BAKÅTSTRÄVARE? Nej, absolut inte! Jag tycker bara att vi är helt absorberade
av prylar, helst tekniska sådana! Livet är så mycket mer än att vara focuserad på att köpa och handla i all
oändlighet... Trendsättarna verkar praktiskt taget gå in i hjärnan på folk och lyckas mata in mantrat: MÅSTE HA!
MÅSTE KÖPA!!! Åter igen frågar jag mig själv, blir man verkligen gladare och lyckligare då? Kanske, men bara
kanske, och sen då? När köpruset gått över och grejorna är hemsläpade, vad känns det då? Tomheten borde
göra sig påmind antar jag, hålet i hjärtat som många har, går inte att fylla med köpta saker, det krävs lite mer än så!
Är det verkligen bara jag som inte är besatt av att handla och köpa till förbannelse eller finns det fler där ute?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0