Livet är som en tågstation.......

Folk bara kommer och går i ens liv, det är på gott och på ont, kan man väl säga....
När en dörr stängs öppnas en annan och nya upplevelser väntar...
Grejen är att vara stark i sitt eget själv och inte tro att någon annan ska göra dig komplett och hel.
Man är verkligt illa ute om man står och faller pga en annan person,
för det finns inga garantier i varken vänskap eller kärlek tyvärr.....
Lycka brukar vara i sekunder räknat, det är inget konstant tillstånd i mina ögon.
Däremot inre frid och harmoni varar så länge du själv vill dvs om du hämtar känslan inifrån din inre kärna och inte tillåter världens kaos att störa dig.
Jag är så glad att ha varit en sökare i hela mitt liv, velat utforska vad livet handlar om egentligen på ett djupare plan. Kan lugnt säga att jag haft min beskärda del av katastrofer och elände, lärde mig med tidens gång att det är inte katastrofen i sig som knäcker mig utan hur jag reagerar på den.
 Är en ivrig förespråkare för mental träning och personlig utveckling, att alla borde få chansen att kliva ut ur "boxen". Tänja på sina gränser för att kunna nå sin fulla potencial och kapacitet.
Redan i skolan skulle vara önskevärt att ha ämnet Livskunskap på schemat,
lära sig från början hur viktigt det är vad man tänker.
Tankar  kan sabotera det mesta om det vill sig illa eftersom kroppen responderar automatiskt på det du tänker. Negativt tänkande försätter kroppen i försvarsposition.
Följden blir stressad, spänd och orolig.
I det läget är ju livet lagom kul....
Önskar bara fler skulle intressera sig för detta ämne och kunna förändra dåligt till bra genom sitt tänkesätt.
Livet behöver faktiskt inte vara en kamp,
 det blir vad du gör det till och kan vara enkelt och behagligt.....
/Kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0