Söndagssol

Äntligen en regnfri dag och solen som lyste klart på en alldeles blå himmel! Livsandarna vaknade hos både kissekatten och mig...Fick enorm energi av ljuset och klarat av en massa sysslor, som bara legat och väntat på att bli gjorda. Promenaden i solskenet var däremot inte helt enkel. Mycket isfläckar som gjorde att man måste hålla tungan rätt i munnen, för att undvika att göra en kullerbytta och slå sig halvt fördärvad...Det var uppfriskande i alla fall att få sträcka ut benen i en långpromenad och bara njuta av att finnas till i det härliga vädret! Såna dagar vill jag ha många av framöver - det gav mersmak måste jag säga! Det kändes verkligen idag att vi är på väg åt rätt håll, det gav hopp om ljusare tider med sol och värme... Jag glädjer mig speciellt mycket åt att det snart är dags för att resa till havsbandet och få vara i mitt rätta element...Strandpromenader är bland det bästa jag vet, den känslan hittar jag ingen annanstanns! Jag blir väldigt lyrisk när det gäller detta ämne och kan breda ut mig hur mycket som helst...De som inte delar min passion, brukar tröttna på mina utläggningar, så jag lämnar det därhän här och nu...Hur som helst så hoppas jag att ni bloggvänner har haft en lika underbar dag som jag!

Kommentarer
Postat av: hjördis

Tack min vän för din hälsning och din omtanke den värmer. Har nu varit i kyrkan på ljusgudstjänst, en fin avslutning på helgen. Vi får nu ta nya tag inför morgondagen då jag ska kolla på en del sånger eftersom jag ska sjunga på begravningen, det blir väl så att jag kompar mig själv på min cittra.
Ha en fortsatt bra kväll och en god natt. Varma kramar till dig // Hjördis

2008-01-27 @ 19:11:48
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se
Postat av: cilla

tack för din kommentar på min blogg, roligt med nya som tittar in. Förstår så väl din känsla för hav och strandpromenader. Flytta hit ut till havet är det bästa jag gjort, det är livskvalitet det!
ha det gott!
kram

2008-01-27 @ 22:57:02
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Inger

Tack för din kommentar hos mig.

Gillar din sida, kan du förstå..
Var oxå på underbar promenad igår..
Varje dag är en ny möjlighet. Så sant..
Ska titta runt lite hos dig..
Ha en fortsatt fin dag!

2008-01-28 @ 10:45:00
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Annaa M

Håller med dig om strandpromenader! Och allra helst ska de ju vara vid det riktiga västerhavet förstås!

2008-01-28 @ 10:48:45
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Pialotta

Där kan jag påpeka att vi är lika.. älskar strandpromenader.. finns det något ljuvligare än att se vattnet breda ut sig i alla dess konstverk och himmelen som smetar ut sitt ansikte i så många förändringar.. frisk havsluft med kamera, en termos kaffe och så bara njuta av allt det underbara.. finns det en sol som tittar fram så är det klart ännu vackrare och härligare..det där har jag skrivit om många gånger oxså:-)
Ha de gott tjingeling från Skåne

2008-01-28 @ 11:17:30
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0