Äter oss till döds!

Då menar jag inte att vi äter för mycket - får övervikt, eller äter fel osv osv...Jag menar bokstavligt! All den skit vi får i oss genom maten, bekämpningsmedel, färg, olika kemiska tillsatser, konserveringsmedel och ett otal kemikalier som jag inte ens vet varför de stoppas in i vår föda. Jag har länge noterat detta faktum, att maten blir sämre och sämre i kvalite'n, smakar annorlunda än förut och förstår ju att vi får i oss en massa konstigheter som vår kropp inte är avpassad för. Låt oss gå framåt i tiden, kanske 20 år, då får vi säkert se resultatet i form av sjukdomar och andra besvär. Ingen verkar bry sig särskilt mycket för tillfället, men det blir väl samma sak som med miljön, det måste bli akut och så pass allvarligt att det nästan är för sent att åtgärda problemet. Jag tycker det är osmakligt och snudd på äckligt att vi får i oss en massa skit, istället för näringsrik och uppbyggande mat. Grönsaksdisken och även frukten är ren katastrof egentligen. Vågar inte ens tänka på vad för slags medel de använt för att få skörden så fri som möjligt från angrepp av diverse småkryp. Slaktdjuren, kycklingarna är rena mardrömmen! Dels vad de utfodrat dem med ifråga om mediciner i förebyggande syfte och deras arma tillvaro innan de blir till mat, fy farao...Jag vill bli vegetarian i det läget, men bara för omsorgen om djuren, inte ur hälsoaspekten att leva på frukt och grönt. Hur hälsosamt kan det vara på en skala att äta besprutade matvaror? Ekologiskt odlat? Nja, jag är skeptisk och undrar om det inte bara är penningmässigt gångbart? Är kanske cynisk, men inte så konstigt efter diverse avslöjanden angående matproduktionen nu för tiden. Som vanligt: allt handlar om ekonomi, att tjäna så mycket som möjligt, skit samma om folk blir sjuka framöver! Den dagen, den sorgen, bara att köra så länge det går ungefär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0