Tonåring eller tant...

Det är mina val har jag förstått efter att ha varit
i affärerna och letat höstkläder. Är svårt att hitta klassiska
snygga plagg för en "mogen" kvinna. Ja, om du inte vill spendera en
halv förmögenhet vill säga, i en chick liten exklusiv modebutik...
Det är synd att inköparna tycks vara så andefattiga, verkar som om
vi alla ska stövla omkring i exakt samma stuk. Inga olikheter här inte,
om du inte väljer att vara helt extrem, och sticka ut fullständigt förstås.
Risken är väl då att bli utstirrad och begapad av helt fel anledning.
Det känns inte lockande måste jag medge...
Storlekar är ett annat dilemma, de passar sällan min kropp i dessa dagar!
Visserligen är jag noga med, hur ett klädesplagg sitter och att modellen
går hand i hand med min personlighet, men ändå...
Även skostorlekarna är skumma! För några år sedan hade jag två nr mindre
i storlek! Ja, jag vet vad alla tänker nu, att jag lagt på mig ett antal kilo och då
är det ju inte konstigt alls. I själva verket är det precis tvärtom! En infektion, som inte var av denna världen
sänkte min vikt med tio kilo på nolltid, så jag lovar det är inte problemet!
Undrar om det kan ha med att göra att vi ska vara så globala
nu för tiden? Europeiska storlekar och sånt. Vi nordbor är ju inte skapta
som små petita fransyskor precis!
Hur eller hur, jag hittar inte min stil i klädutbudet, så enkelt är det.
Vill inte se ut som en förvuxen tonåring, ej heller som en tant runt de sjuttio.
Så vad ska jag göra, börja sy mina egna kläder eller?

                                                                             /Kerstin

Kommentarer
Postat av: Jasmina

Haha, det med storlekarna har du så rätt i, vem fan får på sig det man vill då? Hittar jag nått snygt så passar det inte, jobbigt. Tack för den fina och gulliga kommentaren som du skrevi mitt senaste blogginlägg, var skönt att höra. Älskar dig mamma. Puss och kram

2007-09-13 @ 18:24:52
URL: http://Saamuuelsson.blogg.se
Postat av: mounira

att inte börja med leggings? leopardmönstrade med lila spets? att inte förstå sitt egna bästa? näääää öhhhhhhhh!!!!!

2007-10-04 @ 15:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0