Nätdejting...

Min väninna har en bekant som letar man på nätet...
Otaliga är de historier jag fått höra från detta sökandet...
Otroliga också, ska jag väl tillägga då!
Denna "cyberkvinna" letar alltså med ljus och lykta efter en äkta man på olika chattsidor.
Allvarligt talat, är inte det ett lite omöjligt projekt?
Okey om du blir medlem i något seriöst dejtingföretag, men chattsidor?
Hon är fast besluten att skingra sin ensamhet, förgylla sin vardag och möta
sin sagoprins... Efter de historier jag hört hittills, så var prinsen en groda
istället för tvärtom! Snacka om att köpa "grisen i säcken", om man får uttrycka det så...
Ibland har jag inte trott mina egna öron, för det är så otroligt vad som kan hända
när du ger dig in i såna här saker! Vi snackar nu en mogen, fullvuxen kvinna som är
frånskild med två barn. Ungdomar är en annan sak, de besitter inte en massa
livserfarenhet, de förstår inte när man ska passa sig och bli på sin vakt.
Man måste nog vara bra desperat, för att våga träffa någon i verkligheten
som man bara lärt känna på nätet under en kort period. Hon har fått sin beskärda del
av "galningar", som utgett sig för att vara seriösa. Visat sitt foto, uppgett sin ålder, yrke osv
Tyvärr har hon fått lära sig den hårda vägen, att allt inte är vad det ser ut att vara!
Bl a var det en man som hon träffade, som visade sig vara någon helt annan än på
sin bild. När det kommenterades hade han någon patetisk förklaring att fotot inte
var nytaget. Bara ett problem: han t om var från en annan ras! Hur fräck får man vara
egentligen? Vissa var rena rama psykfallen! Sen över till de som hade potensial, som
var material för en kvinna som söker en livspartner. Det fanns ett antal hon blev kär i,
och såg sin dröm förverkligas för sin inre syn. Bara ett problem, de kandidaterna försvann,
suddades ut från jordens yta bokstavligen, efter ett kort tag... Då hade väl de haft sitt lilla
roliga, flytt vardagen för en stund och återvände hem till fru och barn eller nåt...
Jag låter cynisk, jag vet, men har svårt att tro på denna form av mötesplats, i alla fall
om man söker något seriöst och långvarigt. Vissa är långt ifrån ärliga har jag förstått,
och drar sig inte för att leva i lögnen en stund, sen är de puts väck helt plötsligt!
Nej, hitta en partner på nätet är inte min melodi. Jag föredrar naturliga mötesplatser
och i verkliga livet...
Måste ändå ge en eloge till de som lyckats hitta sin "drömpartner" i cybervärlden, de finns ju
trots allt och jag är glad för deras skull!

Kommentarer
Postat av: Lena

JAG hittade älskade sambon på nätet!

2008-01-23 @ 14:12:15
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0