Mina intentioner var så goda

men slutade inte lika bra... Höstrensning i skåp och lådor.
Vilken utomordentlig god ide`! Jag skred till verket, upptäckte att halva min
garderob består av kläder och skor som inte används, av olika skäl...
Är bara färgen okey, då finns ingen hejd på mitt samlande!
Blusen som sett sina bästa dagar, rent modemässigt, ja den syr vi om, inga problem!
Skorna som gör helvetes ont i lilltårna, de töjer vi ut med tjocka, våta strumpor
på sargade fötter! Byxan som är svart, men tenderar att få en gråaktig ton efter fem
minuter pga dammpartiklar och katthår, som den ivrigt drar till sig - inget problem
det heller - bara köpa fem extra rullborstar!
Mina goda avsikter slutade i ren katastrof, som vanligt, ska jag väl tillägga...
Ingenting är bortplockat eller kastat, det har bara bytt plats i skåpet.
Ska jag skratta eller gråta åt eländet?
Antingen är jag för ekonomisk eller rent utav bara dum i huvudet. Jag vet med den rationella
delen av min hjärna, att ingenting blir omsytt eller använt heller för den delen - så varför
håller jag på så här, år efter år? Den som spar, den har, är det ett passande uttryck eller?
Säkert är jag inte ensam om detta fenomen, inte bland kvinnor i alla fall!
Det tröstar mig för stunden, kan jag säga!

                                                                                       /Kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0