Höstmodet...

är en stor besvikelse för mig i år! Klädmodet denna höst passar inte mig
överhuvudtaget! Det är inte jag, helt enkelt! Värst av allt är att dessa modekläder
är det enda som finns att köpa för tillfället! Skulle jag spöka ut mig i dylika kreationer,
kommer säkert modepolisen och spärrar in mig tills modetrenden vänt igen...
Ett par t -shirtar är jag i skriande behov av, glad i hågen gav jag mig iväg och upptäckte
att det är tydligen inte modernt längre! Herre Gud, vad är detta? Trodde att basplagg
alltid hänger runt i affärerna... Icke, nu gäller långa "klänningar", linnen som hänger ner
runt låren och tights till. Jag i tights? Tillåt mig att skratta, jag ser inte klok ut i dessa plagg!
Hur kul är det att alla ska gå omkring i samma stuk? Var försvann den egna personliga
stilen? Det är ju bara att inse, vissa personer ser malplacerade ut i det modet som
gäller för stunden! Problemet är ju att några andra slags kläder inte finns att köpa!
Vilken makt dessa modeorakler besitter alltså! Har de bestämt att normallånga tröjor
är ute, då är det bara att anpassa sig eller gå naken, punkt och slut!
I detta läget känner jag mig lyckligt lottad, att jag kan sy och äger en symaskin!
Gissa bara vad jag ska sysselsätta mig med ett tag framöver?

Kommentarer
Postat av: Jasmina

Haha, kan gissa mig till att du ska sätta dig o sy ihop egna plagg kanske? haha. Så söt du är mamma. Men du har faktiskt rätt, inte ens jag som är ungdom själv tänker gå runt i dedär som händer i affärerna, det som de kallar för kläder. Jag kallar det inte ens för kläder. Usch, tycker det är så fult. Men mamma, du ska se att vi hittar dig en snajsig T-shirt, så småning om ;) Älskar dig!!!!

2007-09-30 @ 19:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0