Glädje...

Att kunna glädja sig åt småsaker är en stor rikedom i sig.
Jag har aldrig varit bortskämd med grejor och prylar, därför
blir jag jätteglad för minsta lilla...Fördelen med det är att jag
kan känna glädje oftare! Igår t ex köpte jag höststövlar och
Paulo Coelhos bok Pilgrimsresan. Skönt att slippa frysa fötterna
av mig, dessutom var de stövlarna jättesnygga så jag ser välklädd
och proper ut. Boken är också en glädjekälla nu i höstmörkret på
kvällarna. Att krypa upp i soffan med filten virad runt benen, och få
njuta av Paulos vackra och tänkvärda texter, det är lycka för mig!
Glädje och lycka är sällan saker för min del, det är händelser, upplevelser
och små ögonblick som tänder ljuset inom mig. I morse t ex satt en liten
blåmes i buskarna utanför min balkong. Den satt så stilla och kvittrade,
helt underbar liten varelse som kunde åstadkomma fågelsång på så
hög volym med en sån liten kropp! Kände mig helt salig att ha fått uppleva
dess skönhet på så nära håll. I går träffades min ena dotter och jag. Vi tittade i
affärer, åkte hem till henne och åt mat. Sedan umgicks vi i några timmar, pratade
om allt och ingenting. Det var lycka för mig! I dag har min andra dotter och jag
varit på Djursjukhuset, köpt allergimat till kattfröken här. Vi passade på att ha trevlig
samvaro och gemenskap, under bussfärden och till våra ärenden var klara. Det var
också en lyckostund för mig! Man behöver inte vara så pretantiös, behöver inte vara
så stora åthävor.Man kan glädja sig åt det lilla, ta vara på ögonblicken som ges i
vardagen och plötsligt uppenbarar sig många fler stunder av glädje...

Kommentarer
Postat av: Jasmina

Du är så söt mamma! Finns nog inte många som du. Tack så mycket för en fin och trevlig dag idag. Att djursjuhuset låg nära kan vi ju stryka direkt, men motion fick vi ju iaf :) Allt nått. O nu kan vår älskade katt få bli frisk och må bra också, vi har gjort en god gärning! Älskar dig.

2007-09-26 @ 17:44:13
URL: http://Saamuuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0