Energi...

Ett begrepp som är obegripligt för vissa...
Först på senare tid har forskare kunnat bevisa fenomenet kvantfysik.
Allt är energi och utstrålar energi som omgivningen plockar upp
och försöker tolka. På en omedveten nivå berörs vi av vad människor
och föremål strålar ut till oss. De som är bevandrade i ämnet energi
och energiavtryck, kan handskas med detta på ett medvetet plan och
kan då undvika för stor dränering av sin egen energi. Finns vissa
människor som fullkomligt suger ur andra, och inte ger ett skvatt
tillbaka...Jag är ytterst känslig för vad folk sänder ut, undviker de
värsta "vampyrerna"! Behöver min kraft och energi till roligare
saker än att göda någons ego...
Kroppsspråket är en annan intressant sak. Det avslöjar mycket om
en person. De som gömmer sig bakom en fasad, spelar sina spel
och roller, genomskådas enkelt av sin kroppshållning och sina
gester. Såna människor glömmer lätt att energiutstrålning och
kroppsspråk är något som sker automatiskt, till skillnad mot
det du säger eller gör, som kan vara tillrättalagt och tillgjort.
Jag har stött på de flesta varianter av fejkade personligheter,
åkt på mina smällar. När jag sen började intressera mig mer
för ämnet energi och fick ett vidare begrepp om det hela, då
förstod jag mer på en medveten nivå  vad som hände...
Är glad att jag gick en kurs i mental träning, där fick man
insikter och aha - upplevelser, i mångt och mycket.
Vi tränade en hel del på att kliva "ut ur boxen", att tänja gränserna,
utmana rädslor och förutfattade meningar. Expandera, nå en
högre potensial och använda mer av vår kapacitet.
Kan nog lugnt påstå att den kursen var väl använd tid
och mer lärorikt än något annat jag varit på...
Detta var kunskap bortom det välkända, trygga och säkra.
Kändes som att kastas ut i det okända utan fallskärm och
utan livförsäkring, för att nu prata i metaforer.
Att tänka utanför det kollektiva tänkandet, utgå från sig själv
och ifrågasätta gängse normer har berikat mitt liv
otroligt mycket...Mitt mål har hela tiden varit att leva
enligt mitt sanna jag, inte efter hur andra vill att
jag ska vara...

Kommentarer
Postat av: Jasmina

Bra inlägg kära moder! Är glad att du lärt mig allt dedär, hur skulle man annars orka med allt o alla? Att kunna stända ute vissa är väldigt skönt emellanåt ;) Älskar diig! puss o kram

2007-09-20 @ 21:55:30
URL: http://Saamuuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0