En vacker yta - räcker inte...

I dessa dagar av Top Modelsprogram, extreme make over och bantning i absurdum, behöver vi börja ifrågasätta detta fenomen tycker jag! Det har verkligen gått till överdrift! Finns allt för mycket pengar att tjäna på människors önskan att se "perfekt" ut. Jag tycker det är så sorgligt hela konceptet... Många strävar efter att ha en kropp och ett utsee'nde, som platsar och är nr ett i skönhetsindustrin. De glömmer att utstrålning och personlighet är minst lika viktigt för att attrahera andra människor! Osäkra personer gömmer sig ju ofta bakom ett plastigt och tillrättalagt yttre, sånt lyser igenom för det mesta... Eller såna som går helt och hållet upp i sin egen person, och anser sig själv stå högt i kurs på skönhetslistan. De utstrålar sällan någon värme eller intresse för andra och blir i mina ögon ointressanta. De har inget att tillföra mer än tips på skönhetskurer eller dieter känns det som... Där kanske jag hårddrar lite i och för sig, men genom erfarenhet kan jag väl lugnt påstå att den vackra ytan, är rätt tom på andra uttryck... Gud bevare oss för att åldras! Det är helt tabu! Se ut som 25 år, resten av livet är konceptet för dagen. Så patetiskt egentligen... Att bli äldre är ju en naturlig process, och i mina ögon njutbart på sitt sätt. Vad är problemet egentligen, undrar jag?

                                                                                                 /Kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0