Underbar eftermiddag...

Varit i skogen och njutit av både solen och den friska luften...
Så rofyllt och skönt att ströva omkring över stock och sten...
Vinden som helt lätt susade i trädkronorna som en bakgrundskör
till fåglarnas kvitter. Ja, bättre än så kan inte livet bli! Sinnet töms på
en massa onödigt pladder och fylls av frid...
Såg styvmorsvioler i full blom till min stora förvåning, tom flugorna luftade sig idag!
Väl hemma igen satt en granne på soffan utanför i solskenet, jag slog mig ner
och vi fick en trevlig stund tillsammans på "ljugarbänken". En annan granne som egentligen
skulle rasta sina hundar, kunde inte motstå att hålla oss sällskap där på bänken.
Det blev ett samtal om allt och ingenting i godan ro, de söta hundarna sträckte
vällustigt ut sig på gräset och somnade en stund... Vilken känsla alltså! Hela detta
scenario fick själen att må så bra och livet kändes helt perfekt! Mer såna här dagar
önskar jag mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0