Rättvisa har skipats!

Känns väldigt skönt att de sk "Stureplansprofilerna" blev dömda till slut i Hovrätten!
Hade varit mycket oroväckande om de skulle gått fria från ansvar över sitt minst sagt
bisarra resonemang angående våldtäkten de anklagades för. Många med mig blev
helt chockade över Tingsrättens resonemang. -"Det var nog våldtäkt, men männen
förstod inte nödvändigtvis att de våldtog kvinnan". Vilket jävla dravel, rent ut sagt! Jag
är så glad att offret orkade och vågade genomföra dessa två rättegångar. Man hoppas
ju att domen blir ett rättesnöre för kommande mål.Fattar inte varför det ska vara så svårt
att ha en lagstiftning som klart och tydligt visar att det är uteslutet att komma undan med
våldtäkt. Ett nej är ett nej, punkt och slut. Våldtagna har allt för ofta hängts ut som slampor
och får skylla sig själva ungefär. Tror det är dags att börja se på mekanismerna bakom
dessa avskyvärda brott.  För mig handlar sällan en våldtäkt om sex utan mer om förakt,
makt och kontroll som ofta har inslag av ren misshandel också.
Jag som har döttrar är så glad att rättvisan vann i detta mål, det kunde ha varit min egen
dotter som föll offer för såna här idioter, och tänker man i de banorna så blir det mer
verkligt. Man kan bara föreställa sig vad denna unga tjej fick genomlida och det känns
så skönt att hon fick upprättelse och blev trodd till slut...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0