Mognat och tar ansvar...

Grattis käraste dotter! Du visar prov på utveckling och att du står upp för din sak!
Det är viktigt att ha modet att säga sin ärliga mening och stå för det!
Viktigt också att ta konsekvenserna när man gjort ett fel eller ett misstag!
Du har förstått nu och agerar ansvarsfullt, det glädjer mig!
Jag tror att man mår så mycket bättre som människa om man följer det man själv känner,
istället för att göra det andra vill. Risken är nämligen att de följer sin egen agenda,
och har något att själv vinna på saker och ting...
Det är farligt att sälja "sin själ", om man inte själv står upp för sin sak,
vem ska göra det då?
Man behöver skaffa sig "ryggrad" och "sätta ner foten" emellanåt när
saker och ting går överstyr.
Visst är det svårt ibland att säga nej, men så mycket lättare i det långa loppet...
En människa som ständigt bejakar och gör det andra vill,
mår dåligt  sen i det långa loppet och ångrar sin svaghet att inte våga
säga nej och gå sin egen väg!
Ska man behålla sin självrespekt intakt, så gäller det att lyssna inåt
och följa det som känns utan rädsla.
Att göra misstag är också en del av livets skola, de finns för att lära sig av
och för att inte upprepa samma mönster gång efter gång.
Heder åt dig idag min kära dotter som visar dig stark och vågar...

Kommentarer
Postat av: Jasmina

Tack mamma. Känns otroligt skönt att höra. Jag har nu insett att jag borde sagt nej tidigare, borde varit modigare i livet och vågat säga nej och vågat ta ansvar och konsekvenser och fel jag gör. Men nu, äntligen, vågar jag. Har insett hur mycket lättare allt blir då, och ärlighet, det är det enda rätta. Allt detta tack vare dig mamma, din uppfostran har gjort mig till den jag är idag, och det ska du vara stolt över :) Älskar dig, och grattis på din dag idag!

2007-10-24 @ 18:14:38
URL: http://Saamuuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0