En stor eloge...

En applåd för de gymnasieungdomar som anordnade en marsch mot våldet!
Det gjorde mig verkligen så glad att de skötsamma, ordentliga ungdomarna gjorde sin röst hörd!
Alltför sällan uppmärksammas de som sliter och kämpar för sin framtid och försöker sköta sina
studier i en ofta kaotisk skolmiljö. Kanske behöver vi lägga lite mer focus och resurser också på
dem som sällan kommer till tals, de varken syns eller hörs så mycket, utan försöker efter bästa förmåga
klara av skolan och få ett slutbetyg...De borde få mer uppmuntran och beröm för sin vilja att utvecklas, gå
framåt och i slutänden bidra positivt till vårt samhälle. Vi får ju faktiskt inte glömma bort de skötsamma
ungdomarna som jobbar på i tysthet utan att märkas så mycket...De gör att jag får hopp om framtiden!
Vårt växande släkte ska ta över detta samhället och få kommande generationer att kunna leva ett värdigt,
meningsfullt liv och då behövs dessa ungdomar som nu sa ifrån genom sin marsch mot våldet. De som
inte slåss och som tar avstånd från våldet i samhället, vill också synas, våldsverkarna ska inte få övertaget.
Det kan inte få fortsätta så här var deras upprop! Jag ger dem en stor eloge för sin initiativskraft och att de
har modet att ställa sig först i ledet och visa vägen för andra. Vi skulle allihopa behöva gruppera oss och
protestera mot de negativa krafterna som är i omlopp och visa att vi inte tolererar detta längre! Heder åt
de ungdomar som nu engagerar sig och ger hopp om att positiva krafter också finns, vi hör talas om dem
alldeles för lite...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack för den fina kommentaren!
Kan tänka mig att det inte bara är jag som har de farhågorna inför att skaffa barn.. Kan tänka mig att det krävs mycket som förälder för att motverka att allt det negativa i dagens samhälle ska påverka sina barn. Jag menar, man vill ju inte gärna uppfostra någon som sedan kommer att misshandla folk till döds eller göra andra hemska saker.

Ha det bra och ta hand om dig!

2007-11-17 @ 18:50:19
URL: http://tusse.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0