Visioner och stora drömmar

Jag har en framtidsdröm som överskuggar alla drömmar jag någonsin kan drömma...
Ett hus vid havet eller åtminstone någon liten insjö,
med en stor trädgård där jag kan odla både örter, grönsaker och inte minst vackra blommor.
Där skulle jag bygga upp en fristad för djur som farit illa, och ge dem en plats i mitt paradis.
Jag berörs väldigt mycket av hur mänskligheten handskas med både djur och natur
i dessa dagar!
Förstår inte hur man kan plåga ett djur eller skövla en skog!
Mitt hjärta ömmar för dessa båda ämnen, drömmen är att göra en insats och en skillnad.
Tycker att respekten för allt levande är underminerad idag.
Är inte folk i kontakt med sitt hjärta eller vad fan är deras problem egentligen?
Ursäkta språkbruket, men mitt raseri när jag fick veta att det bara finns 5 000 tigrar kvar
på denna jord, pga människans penninghunger, min upprördhet visste inga gränser just då!
Det som är konstigt är att folk inte verkar bry sig speciellt mycket tyvärr, så skövlingen bara fortsätter...
Ekologin blir obalanserad också, och det hotar VÅR EGEN EXISTENS!
Är det någon som reagerar nu då?
                                                                                            /Kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0