Längtar bort

Önskar verkligen jag var någon annanstanns denna dag...
Icke sa Nicke,här är jag i mitt dammiga skitiga kök!
inser det är dags att göra något åt eländet, men fy farao så jävla tråkigt!
Dammråttorna leker tafatt, försöker jävlas ordentligt idag...
Har ingen lust,solen lyser retsamt genom fönstret,antingen som en invit,
att jag verkligen borde röra på "dököttet", gå i skogen över stock och sten,
eller bara för att visa: kolla här, borde du städa eller? Ja, vem vet vad budskapet är?
Orkar bara inte, skriker hela kroppen,medans mitt vuxna förnuftiga jag försöker
locka med diverse "morötter"... "Om du skyndar dig att få undan skiten, är eftermiddagen ledig,
och du kan få sjunka ner i soffan med en god bok, annars blir det dammtorkning kvällen igenom"!
Så patetisk man är ibland eller hur?
Den inre dialogen kan vara riktigt knäpp emellanåt, eller är det bara jag?
Solens strålar spelar över köksskåpen,bläää, där har kaffet runnit ända ner till golvlisten!!
Ljuset avslöjar diverse olika små "olyckor" som varken jag eller dottern noterat förut, t om
kissekatten fnyser och rynkar på "näsan" och då är det illa vill jag lova!

Ja ja, dags att börja då...Väl mött imorgon igen!                
      

                                                                                                /Kerstin

Kommentarer
Postat av: Jasmina

Haha. Fyfan vad skön du är. Haha, kan inte hålla mig för skratt. Så sött :) Du är underbar mamma!

2007-08-30 @ 11:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0