HALLÅÅÅ där ute

Finns det några likasinnade månntro? Som fortfarande är alerta och reagerar
på diverse olika fenomen i denna värld? Jag undrar ibland faktiskt...
För mig är det självklart att respondera på nyheter, på det folk berättar för mig, på böcker jag läser,
utställningar jag sett osv Antagligen är jag en verbal person, men ändå...
Har märkt också att gränserna har flyttats ut för vad som är acceptabelt  i samhället och världen.
Det är trist att bristen på reaktioner är så utbredd. "Jag orkar inte bry mig", hör man ofta.
Om VI inte bryr oss, vem ska göra det då? Politikerna? Skulle inte tro det!
Skolan har engagerat mig en hel del, eftersom jag har barn och känt ett behov att vara delaktig. Inte alla
lärare blir överförtjusta när man hörs av kan jag lugnt påstå...Sen finns då eldsjälarna som brinner
för sitt jobb och sina elever, de är guld värda! Samma sak med sjukvården, har varit i delo med dem
i olika sammanhang, dels för min egen del, även familjemedlemmar som ingen lyssnat på.
Är inte lätt att vara svag och sjuk och samtidigt kämpa för sina rättigheter, vilket tyvärr är
nödvändigt och händer allt för ofta nu för tiden.
Låter detta som en klagomur eller? Inte meningen, jag lovar, det är bara funderingar och
undringar, varför så många instanser inte fungerar tillfredsställande för oss vanliga
dödliga? Kan det möjligtvis vara så, att de som bestämmer sitter på sina ämbeten
långt bort från verkligheten  och kan inte identifiera sig med oss och våra behov?
Önskar bara att vanliga, förnuftiga människor, empatiska och lyhörda skulle ägna sig åt politik,
antagligen är de alldeles för kloka och smarta för att göra ett sånt val...Eller vad tror ni?
                                                                                                         /Kerstin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0